נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי הדאון:

דגם
:נימבוס 3T

יצרן:שרמפ-הירת', גרמניה

מספר יצרן:10/67

שנת יצור:1984



תיאור האירוע (מתוך אתר החוקר הראשי):

"בתאריך 20/07/2013, בשעה 13:00 לערך, הגיע כשהוא דואה ללא מנוע (המנוע מקופל אל תוך הגוף), לנחיתה על מסלול 27 במינחת מגידו. במהלך ריצת הנחיתה, לאחר הנגיעה, סטה הדאון ימינה וירד מהמסלול. לדברי הטייס, הוא הבחין בתיבת מתכת על הקרקע ישר מולו - במאמץ לסטות מהכיוון אליה ולמנוע התנגשות חזיתית, היטה את כנף הדאון בחוזקה ימינה ונעץ אותה בקרקע. כתוצאה מכך נכנס הדאון ללולאת קרקע (GROUND LOOP) בסבסוב ימינה. חלקו הקדמי של גוף הדאון עבר את המכשול, אולם חלקו האחורי פגע בו, תוך כדי התנועה הסיבובית, וזנבו של הדאון נשבר. הטייס נחלץ מהדאון בכוחות עצמו, ללא פגע. לדאון נגרם נזק כבד."


(מקור:אתר החוקר הראשי)

מתוך ממצאי דו"ח החקירה שפורסם ב-20 באוקטובר 13 עולה כי משני צידי המסלול היו ממוקמים מתקני עצירה לכטב"מים של חברת אלביט  בצורה של תיבות מתכת.המתקנים מוקמו במרחק קטן מהנדרש בתקנות הטייס ולא סומנו בפמ"ת. עוד מצאו החוקרים כי רוחב המסלול במגידו הוא 25 מטר אך ישנם מקומות שרוחבו 21 מטר בלבד, דבר העלול לגרום לטעויות בקבלת החלטות אם להמריא עם כלי טייס בעל מוטת כנפיים גדולה מהרגיל כמו בדאון נשוא התאונה.

הטייס, קובע הדו"ח, לא העריך נכונה את הסיכונים הקיימים משני צידי המסלול, וכי מצבו של המסלול לא תאם את הדרוש בתקנות המנחתים, היה חסר תחזוקה שוטפת, והיו בו מכשולים משני צדדיו שלא הוסרו.

גם מועדוני הדאייה הפעילים במנחת נבדקו והוזכרו, בכך שלא וידאו שהדאונים שלהם מסוגלים להמריא ולנחות ללא סיכונים מעבר לסביר.



 
לייבסיטי - בניית אתרים