נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: Cessna 152 Aerobat


יצרן:
ססנה, ארה"ב

מספר יצרן:
A152-0749
ססנה 4X-CGP בהרצליה (צילום:מוטי שווימר)

תולדות המטוס

הופעל בארה"ב תחת אות הקריאה N7333B.

בשנת 1991, נרכש המטוס על-ידי חברת אוויה, שהביאה אותו ארצה והפעילה אותו כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-CGP. המטוס פעל בשרות החברה עד שפשטה את הרגל - אז נרכש על-ידי חברת AIM, ומאוחר יותר - הופעל על-ידי חברת FN Aviation.

ב-29 ביוני 2006, היה מעורב בתאונה שבה ניזוק בשפת ההתקפה של כנף שמאל. הנזק תוקן.

תיאור האירוע

ב-12 ביולי 2006, ביצעו במטוס, בשדה התעופה הרצליה, חניך ומדריכה תרגול הקפות על מסלול 11. לאחר שתרגלו יחדיו מספר הקפות - ירדה המדריכה מן המטוס ועלתה אל מגדל הפיקוח לצפות בחניך כשהוא מתרגל הקפות בעצמו (סולו). לאחר שביצע מספר נחיתות והמראות - נחת החניך נחיתה נוספת שבה ביצע במטוס "קנגורו" (קפיצות). בנגיעה השניה - נגע כן הנסע הקדמי במסלול לפני כני הנסע הראשיים - דבר שהסב לו נזק. בנגיעה השלישית חזר הדבר על עצמו, אך בעוצמה רבה יותר; נזק נגרם למדחף ולחיפוי הגלגל. בשלב זה הורתה המדריכה לחניך למשוך במוט ההיגוי על מנת לרכך את הקפיצות. החניך פתח מנוע ו"הלך סביב" בגובה נמוך תוך כדי סטייה שמאלה של המטוס. מיד לאחר מכן - המטוס הזדקר ונפל על קבוצת כלים הנדסיים שחנו מחוץ לשדה, מצפון למסלול,ו
התרסק לתוך כף של דחפור, התלקח ונשרף כליל. הטייס הצליח לחלץ את עצמו כשהוא סובל מכוויות ופצוע באורח בינוני.

המטוס לאחר התאונה (צילום:ניב קלדרון,YNET )
לייבסיטי - בניית אתרים