תאונת מיסטר 48

פרטי המטוס:

דגם: מיסטרIVA

יצרן: דאסו, צרפת

מספר יצרן: 160

מיסטר 48 בתקופת הפעלתו בטייסת 101 (באדיבות רענן וייס)

תיאור האירוע:

רביעית מטוסי מיסטר של טייסת 116 יצאה מתל נוף בבוקרו של יום ו’, ה-22 ביוני 62. מטרת גיחת האימון היתה תקיפת שדות תעופה ואת הרביעיה הוביל מפקד הטייסת רס”ן רפי הרלב, מספר 3 היה סג”מ נחשון הלפרין ומס’ 4 פרקש.

לאחר ההמראה,בהיות המבנה בגובה 2,500 רגל, נראתה נקודה שחורה עפה ממטוסו של הלפרין. לאחר מכן נראה חלק נוסף עף מהמטוס. הרלב קיבל דיווח על כך דיווח שהמטוס נפל.

לאחר שכבה המנוע של מיסטר 48 אותו הטיס הלפרין, והוא שמע את הסיבובים נופלים, ניסה להפעיל בידו הימנית את בידוד משאבות הדלק כדי שיוכל להניע מחדש אך לא הצליח בכך. הוא הפנה את המטוס צפונה, העיף את החופה ונטש את המטוס בגובה נמוך. המצנח נפתח בצורת נר והוא פגע בקרקע ליד מושב גפן, פתח את רצועות המצנח, קם בקושי על רגליו וצעד עד לטרקטוריסט שעבד בסמוך ואז התמוטט.

הוא מסר לטרקטוריסט את מספר הטלפון של הבסיס וזה אץ למושב לטלפן לבסיס. הלפרין ידע שמטוסי דקוטה של טייסת הפילים מצניחים באיזור והפעיל את מכשיר ה”שרה”.

יתר המטוסים נחתו והרלב הצטרף למסוק S-58 של טייסת 109 שהמריא לחפש אחרי הלפרין בשעה 06:55. באחת ממטוסי הדקוטה המצניחים היה מכשיר הקולט את אותות ה”שרה” והמסוק הופנה למקום הימצאו של הלפרין , נחת לידו וחילצו.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x