נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם: T.337G סופר סקיימאסטר

יצרן: ססנה, ארה"ב

מספר יצרן: P337-0104

שנת יצור: 1973

פרטי התאונה

המטוס, ששייך לחברת  גבע תעופה היה בטיסת זריעת עננים להגברת הגשם בשירות חברת שח"מ-מקורות. בהיותו בגובה של 6,000 רגל כבו מנועיו בזה אחר זה. הטייס הנמיך אל מתחת לעננים וגלש לנחיתת אונס בשדה שמעבר למסלול 09 של מנחת מגידו המטוס רץ כ-75 מטר והתהפך על גבו במרחק של 725 מטר מחוץ למסלול. צוות המטוס נחלץ בשלום, אך המטוס ניזוק באופן בינוני עד כבד בעת גרירתו אל מחוץ לשדה.

באתר התאונה  (צילום:גיל אליהו YNET)

מדו"ח חקירת התאונה שפורסם ב-30 במרץ 2009 ע"י חוקר התאונות הראשי של רשות התעופה האזרחי עולה, כי התאונה נגרמה עקב הכנה לקוייה של המטוס לטיסה לאחר טיסה קודמת, בדיקה לקויה של הצוות לפני הטיסה, ומדי כמות הדלק שזייפו והראו שבמיכלי המטוס כמות דלק גבוהה בחצי מהכמות שהיתה בפועל במיכלים. בעת הטיסה אזל הדלק ולכן המנועים כבו.

את דו"ח החקירה המלא אפשר לקרוא באתר אגודת התעופה הכללית
כאן

המטוס לא שוקם והשתמשו בחלקיו לתיקון מטוס אחר.


   
המטוס כפי שצולם בש"ת הרצליה בתאריך 20.3.09 (צילום:אודי בריל)

צולם בתאריך 1.1.10 (אבינעם מיסניקוב)


----
לייבסיטי - בניית אתרים