תאונת שחק 68

מיראז' התרסק לכינרת

פרטי המטוס:

דגם
:מיראז’ IIICJ

יצרן:דאסו, צרפת

שחק 68 בתקופה שהופעל בטייסת 119

תיאור האירוע:,

בתאריך 9 בינואר 73 יצאה רביעית מטוסי שחק של טייסת הסילון הראשונה לליווי מטוסי קורנס של טייסת הפטישים שיצאו לצלם בסוריה. חברי המבנה, שאותו הוביל יהודה קורן היו מספר 2 דני שליידר, מס’ 3 רן מאיר ומס’ 4 איתמר נוינר. 

סרן רן מאיר, שהטיס את שחק 68 פגע במי הכינרת החלקים כראי עקב אובדן התמצאות ומטוסו התרסק. 

את הסיפור המלא תוכלו לקרוא באתר של איתמר נוינר

סיפר טייס המסוקים רס”ן (דימ’) נחום קרני1

ב 9- בינואר,למחרת תקרית אש חמורה עם הסורים,האחרונה שבה מטוסי חיל-האוויר הופעלו למשימות תקיפה ברמת הגולן עד מלחמת יום הכיפורים,המראנו עם רופא וחובש לפטרול חילוץ לטובת גיחת צילום ברמת הגולן. הצוות שלי ואני מטיסת 123 היינו בכוננות לחילוץ צוות-אוויר, פינוי נפגעים (חיילים ואזרחים), חילוץ מטיילים ותובלות שונות, בגף ברמת דוד. טסנו מעל רמת הגולן שהיתה נקייה מטק”א. אי-שם, גבוה מעלינו, טסו מטוס צילום ומטוס מלווה. נמוך מעל הכנרת טסה רביעית מיראז’ים מטייסת 117 להגנה אם הסורים יזניקו מטוסי מיג וינסו ליירט את הצלם והמלווה.

לפתע נשמע בערוץ המשותף: “שרון שלוש נכנס למים”. לי זה נשמע משום מה כמו חניך שאומר: “אוי עשיתי טעות, מתקן”. לצערי, לא זה היה המצב. פנינו מיד לכיוון הכנרת, מעט צפונית לקיבוץ עין-גב, שם פגע המטוס במים. פגיעה במים במהירות גבוהה ובזווית חדה בגובה נמוך היא כמו פגיעה במשטח קשה. המטוס התפרק לחלקים קטנים, חלקם צפו על פני המים. היה ברור שאיננו יכולים לעזור.

המתנו על החוף במשך כשעה, עד שהגיע מסוק סופר- פרלון מטייסת 114 עם צוללנים וחזרנו לכנף 1. במבצעים נודע לנו שהטייס היה רס”ן רן מאיר ז”ל, ממדריכינו בקורס 65.

הערת המערכת:

  1. כפי שהופיע בספר “סיפורי היובל-קורס 65”

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x