נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:S2D-600 סנואו

יצרן:אירו קומנדר, ארה"ב

מספר יצרן:1319D

תולדות המטוס:

מטוס זה היה רשום בארה"ב כ-N1719S  לצורך טיסות הניסוי והרישוי.

נרכש ע"י חברת אדסטרה אויאיישן מניו זילנד ונרשם על שמה תחת אות הקריאה ZK-CPK בתאריך 24 בינואר 66, נבנה בניו זילנד ונכנס לשירות רק ב-12.8.66.


ZK-CPK בשירות חברת אדסטרה בניו זילנד (Photo:Peter Lewis)


המטוס הופעל למשימות ריסוס נוזלים ולאיבוק ,לרוב מבסיס הבית שלו בשדה התעופה טאורנגה . הוטס ברוב הגיחות ע"י הטייס דרק ויליאמס שצבר עליו 5,000 שעות. משימות מיוחדות שבוצעו ע"י מטוס זה הן מפציץ מים לכיבוי דליקות והובלת תבואה מהאי מטקאנה לאי הראשי בניו זילנד. חברת אדסטרה נמכרה לחברת ג'יימס אויאיישן  בספטמבר 71.

למטוס נרשמה תאונה ב-23.1.73 אך תוקן והמשיך לטוס עד טיסתו האחרונה שנערכה ב-4.4.74 .לאחר מכן אוחסן בשדה התעופה בהמילטון והיה חלק מקבוצה של מטוסי ריסוס של חברת ג'יימס אויאיישן  שנרכשו ע"י חברת מרום והובאו ארצה.

נרשם ע"ש מרום בתאריך 4.5.80 תחת אות הקריאה 4X-AWU. שופץ במוסך החברה ושימש לריסוס ברחבי הארץ. ב-23.5.89 נמכר לחברת Sky Fox EPE ביוון.נרשם שם תחת אות הקריאה SX-AMT והופעל  במשימות ריסוס משדה התעופה מרתון שליד אתונה . יצא משימוש ונזנח בש"ת מרתון.


סנואו 4X-AWU  של חברת מרום במנחת עין שמר, שנות ה-80 (באדיבות שחם אלוני)


 
לייבסיטי - בניית אתרים