תאונת כפיר 744

פרטי המטוס:

דגם: כפיר C.1

יצרן: התעשיה האוירית, ישראל

כפיר 744 בעת שהופעל בטייסת 113. ציור: רענן וייס

פרטי האירוע:

ביום 7 באוקטובר 79 בשעות הצהריים המריא הטייס דורון קרני במטוס כפיר 744 של טייסת 109 ,להובלת רביעית כפירים של הטייסת לאימון קרב אויר זוגות בים צפון.

לאחר ההמראה הרים קרני את ידית הגלגלים, אך כני הנסע לא התקפלו. קרני הודיע על מצבו ונסק לגובה 6,000 רגל וחג בהמתנה עד שתנחת רביעיית קורנסים של טייסת 69 שהיתה בתהליך נחיתה. לאחר מכן הגיע לנחיתה בהנמכה רצופה כשבמיכלי המטוס דלק בכמות של 1,700 ליטר בערך.

כשהגיע המטוס לאיזור אגם ברוך בגובה 2,000 רגל, ולקראת נקודת “ירוקים”, ראה קרני לפני להקת ציפורים. מיד אחר כך הרגיש מכה חזקה במטוס ש “נעמד” באויר. ציפור נכנסה דרך אחד מכונסי האויר ופגעה במנוע.

נוריות האזהרה החלו להידלק וסל”ד המנוע נתקע על 65%. קרני ניסה להצית מבער אחורי וכן ניסה נסיונות נוספים להחיות את המנוע.הוא דיווח למגדל וביקש לפנות את המסלול השני, הפנה את המטוס לכיוונו, ניסה שוב להחיות את המנוע וללא הצלחה. המטוס איבד גובה ובהיותו ב-1,000 רגל מעל לאגם ברוך ישר קרני את כנפיו, משך בידית ההפלטה העליונה-ושם דבר לא קרה. משך בידית התחתונה ושוב- ללא תגובה.קרני כבר נלחץ והוריד את ראשו לחפש היכן הידית התחתונה ואז הכיסא נורה החוצה וקרני נטש בשלום. המטוס התרסק מצידו השני של האגם.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x