נכתב ע"יי אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם
:1-11-523FJ

יצרן:בריטיש איירקרפט קורפוריישן,בריטניה

מספר יצרן:BAC.199

טיסה ראשונה:26.12.69

תולדות המטוס:

מטוס זה הוא אחד משני המטוסים מדגם זה שטסו בארץ.הוא הוזמן ע"י חברת התעופה הבריטית בריטיש מידלנד,נרשם על שמה בתאריך 29.7.69 וסופק לה בתאריך 5.3.70 תחת אות הקריאה G-AXLM.ב-24.9.73 הושכר לחברת התעופה קורט ליין שהפעילה אותו עד אפריל 74.


בשירות בריטיש מידלנד בשירות קורט ליין

חברת התעופה הברזילאית טראנס ברזיל רכשה את המטוס ב-5.4.74,ולאחר 3 שנים מכרה אותו ליצרן-חברת בריטיש אייקרפט קורפוריישן.המטוס שופץ במפעל החברה שבש"ת הורן והושכר לחברת התעופה הקפריסאית סייפרוס איירווייז מ-27.2.77 ועד ל-9.1.78.
בשירות טראנס ברזיל בצבעי סייפרוס איירווייז

לאחר שהוחזר,המטוס שופץ שוב והוסב לדגם סדרה 523FJ. הוא נצבע מחדש בצבעי חברת ארקיע ששכרה אותו במאי 78.לפני המסירה המטוס ביצע טיסות ניסוי כשהוא נושא את אות הקריאה המיוחד G-16-23.והוטס לארץ ב-20 במאי 78 כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-BAS.יחד עם המטוס השני שנחכר,שימש לטיסות שכר בקוי ארקיע לכל רחבי אירופה,לטיסות לאילת ולטיסות סדירות ללרנקה שבקפריסין שבוצעו עבור חברת אל על.

המטוס הוחזר לחברת BAC ב-14 בספטמבר 79.לאחר מכן נמכר ביולי 80 לחברת התעופה הפיליפינית פיליפין איירלינס שהשתמשה בו תחת אות הקריאה RP-C1194 עד שהוצא משירות ביוני 90 ואוחסן בש"ת של מנילה.בספטמבר 95 רכשה אותו חברת ת'יימסייד איירו ספיירס והוא פורק לחלפים.


בשירות פיליפין איירליינס


 
לייבסיטי - בניית אתרים