נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המסוק:

דגם:H-34G-III

יצרן:סיקורסקי,ארה"ב

מספר יצרן:58-1626

מספר צי:Bu.150785



תולדות המסוק:

הגיע ארצה ע"ג אניה בתאריך 30 במאי 63. הופעל ע"י טייסת החרב המתהפכת בתל נוף למשימות חילוץ,תובלת כוחות ומרדפים אחרי מחבלים.יצא משירות ביוני 68 ,להביו קופלו והוא הוכנס לשימור ארוך.

במאי 70 נמכר לחברת סיקורסקי דרך חברת מטרופוליטן איימוטיב מארה"ב. הועבר למפעל סיקורסקי ושם הוסב לדגם S-58T ע"י החלפת מנוע הבוכנה במנוע טורבינה מדגם PT6-T3.נמכר לרוברט דודס בבקינגהאמשייר שבאנגליה.נרשם על שמו תחת אות הקריאה G-BBJS בתאריך 19.9.73..

הושכר לחברת הלי יוניון לעבודות בנורווגיה והופעל שם מ-25.9.73 תחת אות הקריאה LN-OSC. הבעלות הועברה לחברת מנג'מנט אויאיישן בע"מ ב-8.3.78 ואות הקריאה הבריטי נצבע עליו מחדש.


LN-OSC בשירות הלי יוניון. צולם באנטוורפן בתאריך 17.12.77
(Photo:Marc Van Loon
)

נמכר בנורווגיה בתאריך 30.5.79.לאחר מכן נמכר לחברה הספרדית הליקסה הליקופטרוס ונרשם בספרד בתאריך 5.4.80 תחת אות הקריאה EC-DJN.לאחר מכן נמכר לארה"ב ונרשם תחת אות הקריאה N72B בתאריך 20.12.05 נרשם ע"ש חברת הליקופטר טרנספורט סרוויסס הרשומה בווילמינגטון שבמדינת דלאוור.הופעל ע"י חברת איירקריין  להנפת חלקי מערכות מיזוג לבנינים גבוהים. נמכר לחברת המסוקים הקנדית Helicopter Transport Services (Canada) Inc מאונטריו וקיבל את סימן הרישום C-GHHT בתאריך 24באפריל 13.

בשירות איירקריין,ש"ת אופה לוקה,אפריל 2005 (Photo:Don Boyd)

לייבסיטי - בניית אתרים