נץ 299

תולדותיו של מטוס ניסוי

פרטי המטוס:

דגם: F-16A-10D-CFפייטינג פלקון

יצרן: ג’נרל דיינמיקס, פורת’ וורת’, טקסס, ארה”ב

מספר יצרן: 6V-67

מס’ חא”א: 80-0668

תולדות המטוס:

מטוס זה הגיע לחיל האויר בשנת 1989 כשהוא “ממוכשר”, במסגרת עיסקת Peace Marble II. המטוס נשא מדידי תאוצה, לחץ, טמפרטורה ורעידות, וכן מדידי עומסים ומחשב היגוי ממוכשר.כמו כן צוייד המטוס בציוד למדידת פרפור ובמצנח החלצות מסחרורים, במערכות איסוף והקלטת נתונים, במערכת צילום מהיר ובמערכת הקלטת וידאו. הוצב במרכז ניסויי טיסה של חיל האויר ושימש לטיסות ניסוי למכשור אויוני, ליציבות וניהוג, לביצועים ורהיטות שחרור חימוש, ניסויי פרפור ועוד.

בשנת 1998, לאחר שהתגלו סדקים בכנפיו, הותקנו במטוס מדידי עומס חדשים, ובשנת 2006 בוצע בו השדרוג הראשון למערכת המכשור: הורכבה מערכת למדידת רעידות בכני הנסע וכן מערכת איסוף נתוני רעידות בכני הנסע, והוחלפו מערכות הקלטת הנתונים והקלטת הוידאו.

בשנת 2012 בוצע בו שידרוג לרמת ברק 2020, ושודרגו ערוצי המידע. בשנת 2014 בוצע השידרוג השני למערכת המיכשור: הוחלפה מערכת איסוף הנתונים והוחלפה מערכת הצילום במצלמות דיגיטליות שהותקנו בתחנות החימוש ובגוף.

יצא משירות בשנת 2013, אוחסן בבסיס תל נוף ולאחר מכן נצבע מחדש והועמד על כן ליד מנ”ט.

צילום: לאה חננשווילי

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x