נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המסוק:

דגם:H-34G-III

יצרן:סיקורסקי,סטראטפורד, קונקטיקט,ארה"ב

מספר יצרן:58-1612

מספר צי: Bu.150780

תולדות המסוק:

יוצר ע"י חב' סיקורסקי כדגם CH-34C ויועד למכירה לגרמניה. קיבל את הכינוי הגרמני H-34G.III וניתן לו גם מספר סידורי של הצי האמריקאי Buno.150780  . מספרים כאלו ניתנו לכל המסוקים מסוג זה שנבנו עבור גרמניה.

בעקבות עסקת "רז" של ממשלת ישראל עם גרמניה, כחלק מהפיצויים ששילמה ממשלת גרמניה לעם היהודי, הועברו 24 המסוקים בעודם על האוניות בין 25.12.62 ל- 8.63 והגיעו לארץ.

האניה שבה הובל המסוק יצאה לדרך ב-9 באפריל 63. עם הורדתו מהאניה בתאריך 17 במאי 63, הועבר המסוק למוסכי ביה"ס הטכני של ח"א בחיפה, הוכשר לטיסה, טס לתל נוף ונכנס לשירות בטייסת החרב המתהפכת עם מספר הזנב 28.  שימש לחילוץ, הובלת כוחות ולמרדפים אחרי מחבלים.

כשיצא משירות באוקטובר 68 לאחר שהטייסת קלטה את מסוקי הבל 205, הוכנס לאחסנה ולאחר מכן נמכר יחד עם מסוקים אחרים לחברת סיקורסקי דרך חברת מטרופוליטן איירמוטיב האמריקאית ביולי 70. הובל לארה"ב וחברת סיקורסקי זו שיפצה והסבה את המסוק לדגם האזרחי S-58ET.

למסוק הוקצה ב-14 בינואר 71 סימן רישום N4378S לצורך טיסות הניסוי והרישוי. החברה מכרה אותו לחברת המסוקים האינדונזית NATIONAL UTILITY HLCPTRS P/T במרץ 74.המסוק קיבל באינדונזיה את סימן הרישום PK-UHY. לאחר כמה שנים נמכר לחברת המסוקים AIRFAST SERVIECS  וסימן הרישום שונה ל-PK-OBL.

המסוק אבד כשהתרסק לים יאווה ליד האי מסלמבו במזג אויר קשה  ב-9 בנובמבר 87 .
לייבסיטי - בניית אתרים