נכתב ע"י אבינעם  מיסניקוב
 
פרטי המסוק:
 
דגם:SA-318C אלואט II  אסטזו
 
יצרן:סוד אויאסיון, צרפת
 
מספר יצרן:2148
 
מספר גוף:750C
 
תולדות המסוק:

יוצר  בשנת 1970 וביצע את טיסת הבכורה ממפעל מריגנאן . נמכר לחיל האויר הישראלי. הוא הוטען בבטנו של מטוס נורד של חיל האויר, שנחת  בתל נוף, המסוק נפרק, הורכב והוטס לטייסת 125 בשדה דב. קיבל בחיל  האויר את מס' הזנב  18 ששונה בנובמבר 73 ל-018.
 
שימש בטייסת למשימות מגוונות כגון הטסת אר"מים, סיור  וטיווח ארטילרי. יצא משימוש עם סגירת מערך האלואטים בחיל האויר   ב-17 במאי 75 .

נמכר ע"י סיב"ט לבעלים בצרפת, הועבר למפעל חברת אירוספטיאל במריגנאן , ושם הוסב לדגם SA.315B למה, מספר הסבה 23, יצא מההסבה בתאריך 21 במאי 86.

ב-21 ביולי 86 נרשם באיטליה ע"ש חברת Elitecnica Italiana Srl שחכרה אותו מחברת Italease, תחת סימן הרישום I-ISAF. באוגוסט 88 רכשה Elitecnica את המסוק, והוא נראה כשעליו מדבקות של Protezione Civile Valle d’Aosta (המשמר האזרחי של ואלה ד'אוסטה). בהמשך נמכר לחברת Elicampiglio Srl מטורינו, ואח"כ לחברת Elicampiglio Srl מהעיר מדונה די קאמפיג'יליו, ואחר כך נמכר ל- Protezione Civile, Servizio Antincendio Boschivo (שירות כיבוי האש של המשמר האזרחי),המסוק עדיין רשום באיטליה.


למה I-ISAF ׁתמונה: Varani Ennio

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים