נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המסוק:

דגם:SA-318C  אלואט II אסטזו

יצרן:סוד אויאסיון, צרפת

מספר יצרן:2146/748C

תולדות המסוק:

נקלט בחיל האויר בטייסת 125 ביוני 70' ובו מורכב מנוע טורבומקה אסטזו מס' סידורי 222.שימש בחיל האויר למשימות סיור, חילוץ והובלת מפקדים .


מכונאים מטפלים בראש הרוטור של אלואט 022 בשדה דב אי שם בסיני (באדיבות אסף כהן)

עם סגירת מערך מסוקי האלואט בחיל האויר במאי 75, הועבר לאחסנה בתעשיה האוירית והוצע למכירה. לאחר שלא נמכר הועבר כמתנת חיל האויר לקיבוץ ניר דוד.
 

(צילום:טל ענבר)

חיים חדשים?

ב-14 בנובמבר 80 נרשם במנהל התעופה האזרחית בצרפת מסוק אלואט II מספר יצרן 2146 תחת סימן הרישום F-GTCZ. מספר יצרן זהה למסוק 022.  השערתנו היא שמישהו פירק את לוחית הזהוי של היצרן ממסוק 022 והעביר או מכר אותה לגורם מסויים בצרפת שהצמיד אותה לגוף המסוק בצרפת, וכך נרשם שם המסוק ע"ש חברת 
´Helithon, מקונקרנו. מסוק זה נמחה בתאונת נחיתה בשאפל סט. מלאני,איל אט ויליין ב-12 ביוני 86. 

ב-21 בספטמבר 89 נרשם המסוק ע"ש סרג' סיצ'י שרכש את השרידים ותכנן לבנות את המסוק מחדש, אולם הדבר לא בוצע והרישום הצרפתי בוטל ב-27 בינואר 95.


תודתנו לג'ורג' קונץ על העזרה בפרטים.
 
לייבסיטי - בניית אתרים