נכתב ע"י דור שטרקר

תוספות ועידכונים :אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס

דגם:
757-3E7-WL

יצרן: בואינג, ארה"ב

מספר יצרן: 30179

מספר גוף: 912

קונפיגורציה: Y265

 

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן על ידי חברת ארקיע. נגלל במפעלי בואינג ברנטון ב-14 לינואר 2000. ביצע את טיסת הבכורה ב-1 לפברואר 2000. ב-25 לפברואר 2000 הגיע  לארץ וקיבל את אות הקריאה 4X-BAW.

ב-1 לאפריל 2001 הוחכר המטוס לחברת התעופה סאן דור – חברת טיסות השכר של אלעל. הוחזר לארקיע ב-22 למרץ 2002.

 
(צילום:מוני שפיר) 4X-BAW בהחכרה לסן-דור (Photo:Alan Lebeda)

ב-28 לנובמבר 2002 בשעה 7:30 בבוקר, המריא המטוס ממומבסה בטיסה IZ582. כדקה וחצי לאחר ההמראה נורו לכיוון המטוס טילי כתף והחטיאו אותו. בחברה שקלו לבצע נחיתת חירום, אך היות ולא היו סימנים לנזק, המטוס המשיך בטיסה ישירה לנתב"ג. על המטוס היו 271 נוסעים ואנשי צוות. אף אחד לא נפגע ולא נזקק לטיפול רפואי.

ב-5 לספטמבר 2011 הגיע המטוס לנמל התעופה שאנון שבאירלנד לצורך התקנת כנפונים. ב-21 לספטמבר 2011 המריא  חזרה ארצה . דגמו המקורי של המטוס היה 757-3E7. לאחר התקנת הכנפונים הדגם שונה ל-757-3E7-WL.

המטוס שימש את החברה לטיסות לאילת וכן בטיסות ליעדים ברחבי אירופה כשהופעל בקונפיגורצית מושבים המקורית-Y265. בינואר 18 נמכר לחברת איסלנדאייר, קיבל את סימן הרישום TF-ISX ועזב את הארץ ב-1 במרץ 2018 , הועבר לקפלוויק  ונחת שם למחרת. נצבע מחדש  בצבעים מיוחדים של " o100 Years Icelandic Independence" ביוני 18, ונכנס לשירות ב-13 ביוני כשהוא בקונפיגורצית מושבים 
C22Y203 ונושא את הכינוי "Þingvellir "
 
 
4X-BAW לקראת המראה מש"ת סחיפול באמסטרדם (Schipholhotspot)
נא להפעיל רמקולים!
(Photo:Kelvin Davies)
לייבסיטי - בניית אתרים