נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם727-27C

יצרן: בואינג קומרשל אירפליינס, מפעל רנטון, וושינגטון, ארה"ב

מספר יצרן: 19120

מספר גוף: 396

טיסה ראשונה: 6 באפריל 1967
 
תולדות המטוס:

הוזמן ע"י חברת התעופה האמריקאית "בראניף אינטרנשיונל" בחודש מאי 1965, ונמסר לה ב-17 באפריל 1967 , הרביעי מתוך שמונה שנמסרו לה באותה שנה, כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי האמריקאי N7281 ואת מספרו בצי המטוסים של החברה "281". המטוס יוצר כדגם "C" הניתן להסבה מהירה מתצורת מטען לנוסעים וההיפך, או לתצורה מעורבת. גופו נצבע בצבע ירוק ליים וכנפיו בלבן.  מטוס זה היה השנים עשר מתוך מתוך שישה עשר מטוסים חדשים מדגם זה שכניסתם לשירות  איפשרה לחברה להרחיב את טיסות המטען בשעות הלילה, כשביום המטוסים היו מוסבים במהירות ומבצעים טיסות נוסעים סדירות.


בשירות בראניף

כשנכנסה לתוקף תוכנית סטנדרטיזציה של צי המטוסים בבראניף באביב 1980, הוצאו משירות רוב מטוסי ה-727 "הקצרים" מסדרה 100 והוחלפו בדגם מסדרה 200 החדיש והארוך יותר. ב-22 במאי 1980 נמכר לחברת התעופה אייר גואיני , חברת התעופה הלאומית של גווינאה ושם הוקצה לו סימן הרישום 3X-GCA  ונצבע בצבעי החברה. יצא משירות בספטמבר 1983 ואוחסן בשדה התעופה של דבלין  בירת אירלנד. נרשם מחדש ע"ש החברה כ-3X-GCH בדצמבר 1984.

בשירות אייר גואיני
 
בינואר 1986 נמכר לחברת התעופה הניגרית קאבו אייר, והוקצה לו סימן הרישום 5N-AWH. החברה הפעילה אותו בטיסות שכר ובדצמבר 1986 נמכר לחברת התעופה הקנדית בראדלי אייר סרוויסס מהעיר קנאטה שבאונטריו, שפעלה תחת השם "פירסט אייר", וקיבל בקנדה את סימן הרישום C-GFRB.החברה הפעילה אותו בטיסות נוסעים סדירות לנונאויק ולטריטוריות הצפוניות בקנדה.

בשירות פיסט אייר

המטוס הוחכר לחברת אל על בחכירה רטובה (כולל צוות) לטיסות מניו יורק למיאמי ולמונטריאול. לאחר החזרתו המשיך בטיסותיו עד שיצא משירות בשדה התעופה ע"ש קארפ שבעיר אוטווה, שם שכן בסיסה של חברת בראדלי אייר סרוויסס. הוצע למטרות מחקר למועצת המחקר הלאומית הקנדית, אך לבסוף שימש להדרכת כוחות ביטחון של משטרת הרוכבים הקנדית בשדה. רישומו הקנדי בוטל ב-28 באוגוסט 2003.

שרידי המטוס בשדה התעופה קארפ
לייבסיטי - בניית אתרים