נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:720-048
 
יצרן:בואינג, מפעל רנטון, ארה"ב
 
מספר יצרן:18041
 
מספר בקו היצור:172

מספר בלוק יצור:B0201

קוד תחזוקה:IN0020

טיסה ראשונה:11 באוקטובר 60
 
תולדות המטוס:
 
המטוס נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 20 בספטמבר 60 כשהוא נושא את סימן הרישום האירי EI-ALA שהוקצה באירלנד לחברת איר לינגוס שהזמינה אותו ב-11 במרץ 59.

נמסר לאיר לינגוס בסיאטל ב-24 באוקטובר 60 ובמעמד זה ניתן לו השם "St.Patrick. ב-18 בנובמבר 60 הוטס משדה בואינג פילד ושדה איידלווייד בארה"ב לשדה שאנון באירלנד. בטיסה זו קבע המטוס שיא מהירות כשעבר את המרחק מאיידלוויד לשאנון ב-4 שעות ו-57 דקות.


בשירות אייר לינגוס

כשנכנס לשירות החברה, שבר את השיא שלו כשטס ב-1 בדצמבר 60 משדה גאנדר בניו יורק לשדה שאנון באירלנד ב-3 שעות ו-8 דקות. שבועיים אחר כך, חנך את הקו שאנון-איידלווייד של איר לינגוס.

ב-24 בדצמבר 60 הציב  שיא מהירות נוסף, כשטס מאיידלוויד לשאנון עם 117 נוסעים על סיפונו ב-4 שעות ו-52 דקות, בטיסה זו נשא מיכל דלק נוסף מתחת לכנף.

ב-15 בנובמבר 65 הוחכר לחברת התעופה האמריקאית בראניף אינטרנשיונל וקיבל את סימן הרישום האמריקאי N7083. הוחזר ב-15 במאי 67 וקיבל חזרה את סימן הרישום האירי. ב-1 בנובמבר 68 הוחכר לאל על והופעל בה בצבעי איר לינגוס ועם הלוגו של אל על. סמל התלתן שהיה צבוע על זנבו נמחק. המטוס הופעל עד ינואר 69.


בשירות אל על

ב-16 באוקטובר 70 נרשם בנורווגיה ע"ש חברת התעופה טראנס פולאר תחת סימן הרישום LN-TUU שהחכירה אותו אולם לא נשלח, וביצע את טיסתו האחרונה בשירות איר לינגוס ב-31 באוקטובר 70. לאחר מכן נצבע במוסכי איר לינגוס בדבלין בצבעי טראנס פולאר והוחכר ב-9 בנובמבר 70. עם כניסתו לשירות כונה בחברה "Hjalmar Risler Larsen". ב-19 בנובמבר 70, בעת המראה מש"ת של קפלוויק שבאיסלנד, אירע פיצוץ במטוס ומנוע 4 עלה באש. הטייס החזיר את המטוס לנחיתה בקפלוויק ושם ביצע נחיתה במשקל עודף. למטוס  נגרם נזק מועט.

LN-TUU בשירות טראנס פולאר (R.N. Smith collection)

חזר לבעלות איר לינגוס ב-18 במאי 71 כשהחברה הנורווגית חדלה מלפעול, הוטס לדאבלין והוכנס לשיפוץ כללי לצורך טיסות בקוים לאירופה בעונת החורף. המטוס נשא לוגו חלקי של טראנס פולאר אך קיבל את השם "St.Pappin, וביצע את טיסתו הראשונה לאחר השיפוץ ב-13 באוקטובר 71, כשהוא עדיין נושא את סימן הרישום הנורווגי. נכנס לשירות ב-18 באוקטובר.

בפברואר 72 נרכש ע"י חברת התעופה אייר קומרץ אך העסקה לא הושלמה.הוא נרכש ב-16 באוקטובר 72 ע"י חברת Club International. הוא נצבע מחדש, קיבל בחזרה את סימן הרישום האירי המקורי ונמסר בדאבלין. ארבעה ימים אחר כך נצבע עליו סימן הרישום האמריקאי N734T, והוא שימש בדאבלין לאימון צוותות החברה,עד שעזב ב-26 באוקטובר ונכנס בארה"ב לשירות חברת אמריקן אויאיישן. המטוס נשא בתקופה זו את הלוגו " America International".


N734T בשירות איירואמריקה

ב-1 במרץ 73 הוחכר לחברת התעופה פיוניר אינטרנשיונל. הוא קיבל סימן רישום חדש N1776Q, ואת הכינוי "City Of Niagara Falls. הוחזר ב-26 ביולי 73. הוחכר שוב במרץ 74 לחברת האנה אינדוסטריז עד יוני, וביולי הוחכר לחברת התעופה אירואמריקה, הוטס לדאבלין והוכנס לאחסנה.
 
באוגוסט 75 נמכר לאירואמריקה, ובשנת 77 הועבר לנתב"ג והוכנס לאחסנה. בשנת 78 נצפה מבצע טיסות רבות  בין שדה טגל בברלין לשאנון ולשדה בואינג פילד, ובשדה זה הוכנס שוב לאחסנה ביולי 78, פורק שם בנובמבר 83 ורישומו האמריקאי בוטל.


צולם בשדה בואינג פילד (Photo:Brian Madisson)

.
לייבסיטי - בניית אתרים