נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:ג'ט קומנדר 1121B

יצרן:התעשיה האוירית, לוד, ישראל

מספר יצרן:55

שנת יצור:1966

תולדות המטוס:


לאחר יצורו, נמכר למו"ל הגרמני אקסל ספרינגר ונרשם בגרמניה ע"ש החברה שלו Axel Springer Verlag AG ב-24 בינואר 66 תחת סימן הרישום D-CHAS, שהומר ל-D-CEAS ב-14 באפריל 66.  המטוס סופק במאי באותה שנה.

(Photo:Peter Nicholson)

הרישום הגרמני בוטל  ב-28 בפברואר 74 כשהמטוס צבר 1980 שעות טיסה. הוא נמכר חזרה לתעשיה האוירית שרשמה אותו שוב תחת סימן הרישום 4X-CON, ע"ש הסוכן שלה בארה"ב חברת אטלנטיק אויאיישן ב-4 במרץ 74.

המטוס הועבר לארה"ב, נרשם תחת סימן הרישום N11MC לאחר שנמכר לחברת Halliburton    Company, ושימש כמטוס לפיתוח מערכות אלקטרוניות ואויוניות. לאחר מכן נמכר לחברת IMCO Services Division בנובמבר 85, למיטשל פלדמן בינואר 87, לחברת  Aviation International Inc באוגוסט 87, לחברת Addison Air Charter Inc במאי 88, לחברת   Walter Fuller Aircraft Sales באוקטובר 89, וזו מכרה אותו לפרדריק מ. בארון  בנובמבר 89, ששינה את סימן הרישום ל- N747LB באפריל 90.

(Photo:Jarred Wilkening)

ברון מכר את המטוס לגודפרי ה. לי מיוסטון שבטקסס באוקטובר 92, וזה מכר אותו לחברת Paisano Minerals Company ביולי 96. ב-21 ביוני 00 נמכר לחברת  DIHE Inc והבעלים האחרונים היתה חברת Aviation Services Unlimited Inc מהעיר אוקלהומה סיטי שבאוקלהומה. המטוס נרשם על שמה בתאריך 27 באוקטובר 2000. הרישום בוטל ב-20 בינואר 04 לאחר שהמטוס יצא משימוש ופורק לחלפים.


לייבסיטי - בניית אתרים