נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:DO-27A-3
 
יצרן:דורנייר, 
מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
 
מספר יצרן:379


דרור 009 בביה"ס לטיסה

 תולדות המטוס:
 
המטוס היה מיועד להצבה בטייסת הצבא HFTpSt 826   ואף  הוצב שם רישומית בתאריך 17 באפריל 59 וגם קיבל את הקוד PK+105, אבל נשאר במפעל של דורניר. ב-20 במאי 60 נשלח לטייסת HFSt 8 בבסיס אוברשליזהיים, וב-3 באוגוסט 61 הועבר לטייסת HFSt 10 בבסיס נידרסטטן.

ב-1 בנובמבר 61 הטייסת קיבלה סימול חדש 2.HFBeobuVSt 200  וב-9 במרץ 63 שונה סימולה פעם נוספת, ל-2./HFB 200. הטייסת עברה לבסיס לאופיים ב-1 באפריל 64.

ב-4 ביוני 64 הועבר המטוס ליחידה F1HGrp בבסיס דיפהולץ,  לאחר שנתרם ע"י ממשלת גרמניה  עם  תשעה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. משם הוטס לבסיס ח"א שאטודן ואוחסן ביח' האחזקה EAA 601. פורק ע"י צוות טכנאים של חיל האויר (ראה המאמר "נוריק והדרורים" באתר זה) הוטס ארצה , הורכב בבסיס רמת דוד, והוטס לטייסת 100 בבסיס שדה דב בתל אביב.

המטוס שימש את הטייסת למגוון רחב של משימות כגון סיור, תצפית, טיווח ארטילרי וגם להדרכה בביה"ס לטיסה.


באדיבות אפרים צפוני)

לאחר שיצא משירות עם סגירת מערך הדרור בחיל האויר, נמכר ע"י סיב"ט ב-9 באוגוסט 83 לסוחר המטוסים האמריקאי ר. בלומקוויסט, שהיה בעליה של חברת אייר אינטרנשיונל מהעיר בליין שבמדינת וושינגטון. המטוס קיבל ברשות התעופה הפדרלית סימן רישום אזרחי N774AX באוגוסט 83.

ב-12 בספטמבר  86 נמכר לדייויד וויליאמס מהעיר מרייטה שבמדינת ג'ורג'יה. רישום זה נמחק בתאריך 1 באפריל 91 לאחר ש"הושמד" בתאונה. אולם המטוס הוכרז "טוטל לוס" לצורכי קבלת דמי הביטוח ושרידיו  נמכרו לאריק מונצר שהחל בשיקומו. לאחר סיום השיקום נרשם המטוס ברשות התעופה האזרחית הקנדית ע"ש מונצר והוקצה לו סימן רישום 
C-GTWU.המטוס בבעלות מונצר נכון למועד כתיבת שורות אלה והוא כשיר לטיסה

דרור 009 בשיפוץ אצל אריק מונצר. צולם בשנת 2002 צולם באפריל 2018 (Photo:Tim Martin)
לייבסיטי - בניית אתרים