נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:Do-27A-5

יצרן:דורנייר, 
מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה

מספר יצרן:454

מקור:¨Air war on the edge¨

תולדות המטוס:

המטוס נכנס לשירות צבא גרמניה המערבית בתאריך 5 בפברואר 60 כדגם Do-27A-3  וסומן KD+118. ב-7 בנובמבר 60 הועבר ליח' האחזקה HFInstKp 108 בבסיס בוקנבורג ושם סומן  QM+010. בשנת 61 או 62 הועבר ליחידה בלתי ידועה ולאחר מכן הועבר לטייסת הצבא HFSt 5 בבסיס פריצלאר ושם הוסב לדגם Do-27A-5.

סומן מחדש בטייסת כ-PE+221 ב-10 במאי 67 וכ-57+26 ב-13 בנובמבר 67. הועבר ליח' ההסבה המבצעית HFWaS   בבסיס בוקנבורג. כשיצא משירות נמכר באוקטובר 71 כשבספריו רשומות  1607:00 שעות טיסה בלבד, לחברת מטרופוליטן איירמוטיב מלוכסמבורג שהיתה זרוע של סוכנות הביון האמריקאית (CIA), ומשם הגיע לחיל האויר. מכירה זו נעשתה כדי להסוות את מקורו הגרמני.

נכנס לשירות בטייסת 100 בשדה דב ושימש למגוון רחב של משימות משדה דב ומבסיסים אחרים.

כשיצא משירות בשנת 1982 נמכר יחד עם דרור 005 ל-ר.זייר מהעיר לנגלי שבמחוז קולומביה הבריטית בקנדה, שיעד את המטוסים לשימוש בבי"ס לטיסה במקום.היות והיו בעיות ברישוי המטוסים, הם מעולם לא נרשמו בקנדה כמטוסים אזרחיים, ואוחסנו כשכנפיהם מפורקות בצריף בשדה התעופה של לנגלי למשך 3 שנים לערך, ובסוף שנת 1985 נמכרו להאנס גרונוולד מהעיר קאסטר שבמדינת וושינגטון בארה"ב. המטוס נרשם על שמו תחת סימן הרישום N6296 לאחר שהחזירו לכושר טיסה.


המטוס כשהיה בבעלות גרונוולד 

ב-14 בינואר 92 נרשם המטוס על שם פאול שואן מהעיר מינדן שבמדינת נוואדה שהוא בעליו עד  היום.

ובבעלות פאול שואן (Photo:R.A.Scholefield)
לייבסיטי - בניית אתרים