נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגםVS-361 ספיטפייר F.MK.IXC
 
יצרן: ויקרס-ארמסטרונג (קאסל-ברומביץ') בע"מ, בריטניה  לפי חוזה יצור מס' (B981687/39/C.23(c  הזמנה 9 מתאריך 28 במאי 1942 ומנת יצור מס' 25.

מספר יצרן: xxxx-CBAF




תולדות המטוס:

המטוס נכנס לשירות ח"א המלכותי ,קיבל את המספר הסידורי  MJ571 והוטס ב-22 בדצמבר 1943 ליחידת האחזקה מס' 33 (להק האחזקה מס' 44) בבסיס ליינהם שבמחוז ווילטשייר להתקנת רדיו, חימוש וציוד מבצעי.

הוצב בטייסת 312 (צ'כית) של חיל האויר המלכותי ב- 31 בינואר  1944 וסומן שם בקוד "DU-V", וב-17 במרץ 1944 הועבר לאחסנה. לאחר מכן הוצב בטייסת 317 (פולנית) ב-24 באוגוסט 1944 שם סומן בקוד JH- , וב-19 באוקטובר 1944 הועבר לאחסנה ביחידת התיקונים וההנצלה מס'  411.

הועבר לגזרת הים התיכון ב-10 במרץ 1945, ונמכר  לחיל האויר האיטלקי  ב-26 ביוני 1947, ושם קיבל מס' זנב MM4102. שופץ ע"י חברת "אירונאוטיקה מאקי" בווארזה, ונכנס לשירות בכנף הקרב הפצצה מס' 5 בויסנצה מ-15 בדצמבר 1947. הופעל גם ע"י כנף הקרב הפצצה מס' 51 בטרוויסו, וע"י להק 155.

נמכר לממשלת ישראל ביוני 1952, ועבר ביקורת תחזוקה והחזרה למצב טיסה  בחברת "אמברוזיני" בפוג'יה. הגיע בטיסה ארצה כשהוא נושא מספר להעברה 0608. ב-11 ביוני 1952 הוכנס למכון הבדק לביקורת והתקנות,  שלאחריהן קיבל את המספר 2068  והועבר לטייסת 105 בבסיס רמת דוד.הופעל גם ע"י טייסת 107. לאחר שעבר תאונת נחיתה הועבר למכון הבדק לתיקונים בדצמבר 1954, שלאחריהם בוצעו טיסות ניסוי ע"י הטייס סיי פלדמן ב-22 בדצמבר וב-5 בינואר 1955.

חזר לטייסת 105, יצא משירות בפברואר 1956  וב-30 באפריל 1956 הועבר למכון הבדק לאחסנה. גורלו אינו ידוע.
 
לייבסיטי - בניית אתרים