נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

סיפור המעשה:

ביומה השלישי של מלחמת יום הכיפורים, 9 באוקטובר 1973, נפגע מטוס העייט  של מפקד בסיס רמת דוד אל"מ זוריק לב, שהיה מספר 2  במבנה "וילנסקי" של טייסת 110 , שתקף בהפצצת קלע יעד הגנה אוירית של המצרים בגזרת פורט סעיד, מצפון למוצב "בודפשט". מטוס העייט צלל לים במרחק של קילומטר מהחוף. לאחר שדיווח המוביל סרן אברהם וילן על התרסקות המטוס,  נשלחו לאיזור מסוק בל 205 ומסוק יסעור, וכן זוג מטוסי סער מטייסת 105 ומבנה מטוסי קורנס מטייסת 107, שהמריא באותו זמן מחצרים.

זה היה מבנה "פוטל" אותו הובילו אמיר נחומי ונווטו רגב בקורנס 115, מס' 2 יפה/בן צבי ומס' 3 שאקי/רוזנבלט. בקורנס 170. המטוסים היו עמוסים בפצצות ומשימתם היתה תקיפת גשר בגזרה המצרית. בדרכם ליעד קיבלו הוראה להשליך את החימוש בים ולצאת לחיפושים אחרי מטוסו של זוריק. שלישית המטוסים סרקה את הים מחוף פורט סעיד לכיוון צפון אך לא ראו דבר. תוך כדי החיפושים  נפגע קורנס 170 של שאקי/רגב מאש נ"מ שירו המצרים.

המבנה הפסיק את החיפוש ושאקי הפנה את הקורנס הפגוע לעבר בסיס רפידים וביצע שם נחיתת חירום עם וו נחיתה מורד כדי להעצר בכבל העצירה שנמתח לרוחב המסלול במיוחד לנחיתות מסוג  זה. המטוס נחת בכבדות והצמיגים של הגלגלים הראשיים התפוצצו. הוא רץ על המסלול, הוו לא נתפס בכבל, והמטוס  ירד מהמסלול ולבסוף נעצר על גחונו.


סרן דני שאקי  זכה בעיטור המופת על הצלת המטוס, וגם על הפלת 2 מטוסי מיג 17 ומטוס מיג 21 מצריים שתקפו את שדה אופיר ביום הראשון של המלחמה.
לייבסיטי - בניית אתרים