נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם: קונסול
 
יצרן: איירספיד, מפעל פורטסמות', בריטניה
 
דגם יצרןA.S.-65
 
מספר יצרן: 5100
 
תולדות המטוס:
 
נבנה ע"י חברת  איירספיד במפעלה בפורטסמות כדגם AS.10 אוקספורד. נמסר לח"א המלכותי הבריטי במאי 1944 וקיבל את המספר הסידורי PH503. הועבר לחיל הים המלכותי ושירת בטייסת לאימון טיסת מכשירים מס.758 בהינסטוק בין יוני ודצמבר 1945. יצא משירות, נמכר ונרשם ע"ש חב' HORNTON AIRWAYS מגטוויק, לונדון כ-G-AIUW ב- 7 בפברואר  1947. הוסב לדגם AS.65   קונסול וקיבל את תעודת כושר הטיסה מס' 9034  ב- 11 באפריל 1947 .נמכר ל-TRANSAIR LTD. מקרוידון ב-17 באפריל  1950.נמכר לח"א בתאריך 22 במאי 1950.הרישום האזרחי הבריטי נמחק באותו חודש. הוטס ארצה.

לאחר נחיתתו הוכנס למוסך כנף 22 בבסיס עקרון לביקורת קבלה ותיקונים.

בדו"ח ביקורת הקבלה שהוציא יהודה רבין, ממלא מקום המהנדס הראשי של ח"א ביום 23 במאי 1950 נכתב שהתגלו הממצאים הבאים:
  1. עץ שבור בכנף הימנית בין המנוע לגוף וכן בכנף השמאלית בין המנוע לגוף (ניתן לתיקון).
  2. כל כבלי ההיגוי רפויים.
  3. "משחק" גדול במאזנות
  4. דיקט מעוות בציפוי הגוף.
  5. יש  להחליף תותבים בכני הנסע.
  6. מחוון מצב מדפים לא פועל.
בח"א קיבל את המספר 28-10.המטוס תוקן והוצב בטייסת 141 בבסיס סירקין ושימש לאימון נווטים. נשא את אות הקריאה 4X-ACQ  (אל-שם). יצא משימוש.
לייבסיטי - בניית אתרים