נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:
 
דגם:707-331C
 
יצרן: בואינג, מפעל רנטון, ארה"ב
 
מספר יצרן: 20429
 
מספר בקו היצור:846
 
מספר בלוק יצור:7407

קוד תחזוקה: TW0040


(צילום:חזי שמואלי)

 תולדות המטוס:
 
הוזמן ע"י חברת התעופה האמריקאית TWA . נגלל במפעל רנטון של בואינג בוושינגטון  ב-20 ביולי 1970 כשהוא נושא את סימן הרישום האמריקאי N794TW, וביצע את טיסת הבכורה ב-17 באוגוסט.

סופק ל-TWA בתאריך 24 באוגוסט 1970 ושם קיבל את מספרו בצי החברה 5794. זה היה מטוס ה-707 האחרון שבואינג סיפקה לחברה.

יצא משירות בנובמבר 1978 והוכנס לאחסנה בשדה התעופה של קנזס סיטי כשבספריו רשומות 32,724 שעות טיסה. ניסיון להחכיר אותו לחברת התעופה איירוקונדור דה קולומביה באפריל 1980 נכשל והוא הוחזר לאחסנה. לאחר מכן הוחזר לשירות  TWA ויצא שוב משירות ב-8 בפברואר 81 והוחזר לאחסנה.

נרכש ע"י משרד הביטחון ב-25 בינואר 1983, ולמחרת הוטס לנתב"ג בטיסה ללא חנייה. הועבר לתעשיה האוירית וזו הסבה אותו למיכלית תדלוק מעופפת. לצורך טיסות הניסוי הוקצה למטוס סימן הרישום האזרחי 4X-BYB   .


נוחת בנתב"ג (צילום: ארז S )

נכנס לשירות בטייסת 120 בנתב"ג בשנת ב-8 בנובמבר 1984, ועד דצמבר 1996 צבר 34,063 שעות טיסה. עבר עם הטייסת לבסיס נבטים והופעל על ידה עד שיצא משירות. הוצע למכירה לחלפים במכרז סיב"ט 40004988 מ-1 באפריל 2020
לייבסיטי - בניית אתרים