נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם: מוסקיטו FB.Mk.VI
 
יצרן: דה הוילנד, בריטניה
 
מספר ח"א המלכותי: RF900
 
תיאור האירוע:
 

ביום 29 בדצמבר 1953,  נחתה רביעית מטוסי מוסקיטו של טייסת 109 על המסלול בבסיס חצור. מטוס 2121 שהיה מס' 4 במבנה, נחת בשליש הימני של המסלול היות ומס' 3 נחת באמצעו.

בזמן הגישה הסופית לנחיתה, ובהיותו מעל המסלול, נפלה כנף ימין בפתאומיות. כתוצאה מכך נפל המטוס מגובה 4 מטרים על הגלגל הימני, קיפץ בחוזקה ובאותו זמן פתח הטייס מנועים לכוח מלא כדי ללכת סביב.

הנחיתה השניה היתה חלקה ועל שני הגלגלים. אולם לאחר ריצה של 200 מטר החלו רעידות חזקות בגלגל הימני וכעבור כמה שניות נפלה הכנף הימנית ופגעה בקרקע. המדחף הימני פגע בקרקע, והמטוס החליק ימינה, וכשהגיע לשפת המסלול הסתובב ב-360 מעלות (לולאת קרקע) ואז נקרע כן הנסע השמאלי והמטוס נעצר על גחונו.

הטייס נחום יהלום  והנווט מרדכי  סגל סגרו מפסקים ויצאו דרך פתח החירום.



מסקנות ועדת החקירה שהתכנסה בחצור יום למחרת התאונה היו, כי התאונה קרתה בשל צורת הנחיתה של המבנה, בה נכנס מוסקיטו 2121 לזרם המדחף ((Slipstream  של המטוס שנחת לפניו  והיה כ-300 מטר  לפניו, וכתוצאה מכך הזדקרה הכנף הימנית , דבר שגרם לנפילתה ולנפילת המטוס על הגלגל הימני, וזה גרם לכיפוף סמוכת הלחץ של הנעילה הגאומטרית והחלשות מוט בוכנת הצילינדר המפעיל של כן הנסע הימני. בנחיתה השניה נקרע מוט הבוכנה , דבר שגרם להתפתחות הרעידות שכיפפו עוד יותר את סמוכת הלחץ, מוט הצילינדר נמשך החוצה וזה גרם להתקפלות כן הנסע.

אישור מחייה ניתן ע"י מפקד החיל ב-17 ביוני 54
לייבסיטי - בניית אתרים