נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:
 
דגם: ספיטפייר F.MK.IX
 
יצרן: ויקרס ארמסטרונג, בריטניה
 
מספר יצרן:
 
מס' ח"א המלכותי: MJ830



 
תיאור האירוע:
 
ביום 1 ביוני 1955 חזר טייסו של המטוס, שהיה שייך לטייסת 105, לנחיתה בבסיס רמת דוד. הוא הגיע בגובה 500-600 רגל אבל קיבל הוראה  מרס"ן פיין (כפי הנראה מוטי הוד ז"ל, שהיה מאוחר יותר מפקד חיל האויר) ללכת סביב היות ונותנים עדיפות בנחיתה למטוס מוסטנג עם בעיה בגלגלים.

המטוס המשיך לאבד גובה, הפסיק את הפנייה שמאלה ונחת נחיתת ריסוק בשדה שנמצא מצפון למסלול 270. הטייס יצא מהמטוס בשלום.

ועדת החקירה שהוקמה לא מצאה כל כשל טכני במטוס או במנועו. הוועדה קבעה שיש להניח  שהטייס, שזו היתה טיסתו הראשונה במטוס, טעה בהפעלת המצערת. הוא עלול היה  לעבוד עם ידית פסיעת המדחף או לא לעבוד כלל עם שום ידית, וכן קבעה שהיה עליו להרים גלגלים ושכנראה היה נרגש מההוראה ללכת סביב. כמו כן קבעה הוועדה שהוא לא עשה כל מאמץ לנחות נחיתת אונס וריסק את המטוס.



המטוס לאחר התאונה (באדיבות אלכס יופה)

למטוס היו בשעת התאונה 778:20 שעות טיסה.
 
לייבסיטי - בניית אתרים