נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המסוק:
 
דגם269C

יצרן: יוז הליקופטרים, ארה"ב

מספר יצרן: S-1401

תאריך יצור: יולי 1989


ׁ(מקור:אתר החוקר הראשי)

פרטי האירוע: (מקור:אתר החוקר הראשי)

ביום שני, 28.8.2017, בשעה 10:15 בבוקר, טייסו של המסוק  ונוסע  (בעל המסוק), חזרו מטיסה לנחיתה בשדה התעופה הרצליה, לאחר שהמריא ממנו כשעתיים קודם לכן.

מיד לאחר הנחיתה, ביצע הטייס ריחוף בן  2 דקות , כדי לאמת רעידות שחווה בסטיק ובמגלש בעת הנחיתה הראשונה.

במהלך טיסת הבדיקה בריחוף, המסוק נכנס לרעידות, והטייס הנחית אותו  על הקרקע באופן מיידי, ואז המסוק הגביר את הטלטולים, להבי הרוטור הראשי צנחו ואחד מהם צלף בבום של הזנב שנשבר, מוט ה-Crossbeam התעקם  והמסוק התפרק ונמחה. הטייס והנוסע יצאו ממנו בחבלות קלות ופינו את עצמם לבית חולים.


המסוק בש"ת הרצליה לאחר התאונה ׁ(ויקימדיה)

מדו"ח חקירת החוקר הראשי שפורסם ביום 29 באוקטובר 2019 עולה, כי התאונה  קרתה בשל תקלה במשכך אלסטומרי ברוטור ובשל טעות של הטייס בהחלטתו לעלות לריחוף ולאחר מכן בטעות כשהוריד את המסוק לנחיתה בצורה חריפה.
לייבסיטי - בניית אתרים