נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם:A320-211
 
יצרן:איירבוס, צרפת וגרמניה
 
מספר יצרן: 426
 
שנת יצור:1992
 
תולדות המטוס:
 
המטוס הוזמן ע"י חברה להחכרת מטוסים ,הוחכר "על הנייר" לחברת התעופה הקנדית אייר קנדה וביצע את טיסת הבכורה מטולוז  בתאריך  16 באפריל 93 כשהוא נושא את סימן הרישום הצרפתי F-WWBU  שהוקצה לו לצורך טיסות הניסוי והרישוי.  סופק לאייר קנדה ביוני 93.לאחר שנקלט בחברה שונה סימן הרישום ל-C-FNNA.הוחזר ב-12 בפברואר 06.


בשירות אייר קנדה (Photo:Mark Abbott)

ב-12 במרץ 07 הוחכר לחברת התעופה הספרדית  אייר קומט ונרשם בספרד תחת סימן הרישום EC-KBM.  לכשיצא משירות  הוחזר למשכיר ואוחסן מנובמבר 09 בשדה התעופה מונפלייה-מדיטרנה כשהוא נושא את סימן הרישום האירי EI-ELK.  בשלב מסויים נמכר המטוס לחברת וולטו אויאיישן,עיסקת החכרה לחברת התעופה הרוסית רוסייה-רוסיאן איירליינס, לא יצאה לפועל וסימן הרישום שהוקצה למטוס-VQ-BEY –לא נוצל.

בשירות אייר קומט (Photo: Maggiolo Paulo)

הוחכר ע"י ישראייר ב-11 ביוני 10. הוטס לנתב"ג דרך ברלין בין 11-12 ביוני.נרשם בארץ תחת סימן הרישום 4X-ABH ושימש את החברה לטיסות פנים ולטיסות לאירופה כשהוא מופעל בקונפיגורצית מושבים Y180.

4X-ABH נוחת בנתב"ג (צילום:זיגי נג)

ב-9 בדצמבר 12 הוחכר לחברת התעופה סמרט לינקס ונרשם בלטביה תחת סימן הרישום YL-LCH. סמרט לינקס החכירה אותו לחברת ארקיע ב-10 באפריל  ועד אוקטובר 11.
 
בהמשך הוחכר לחברת התעופה הצ'כית הולידייס צ'ק איירליינס מאפריל  ועד אוקטובר 12, לחברת התעופה הבריטית ת'ומס קוק איירליינס מאפריל עד נובמבר 13,  לחברת התעופה קורנדון איירליינס מאפריל עד אוקטובר 14, ב-18 באוקטובר 14 הוחכר לחברת התעופה טיילווינד איירליינס  ולבסוף נמכר לחברת דארט במרץ 15, וסימן הרישום שונה ל-UR-CNK.


בשירות ת'ומס קוק (Photo:Stefan Bayer) בשירות קורנדון איירליינס (Photo: Bogdan  Jankowiak)

חברה זו החכירה את המטוס  לחברת התעופה האיראנית זאגרוס אייר במרץ 15, וב-אוקטובר 15 מכרה אותו לחברת חורס איירקומפני, המטוס המשיך בחכירה  לזאגרוס אייר, והוחזר באפריל 16.

בשירות זאגרוס איירליינס (Photo:Sadra Mosalla)

 ביולי 16 הוחכר שוב לזאגרוס אייר, בהמשך נמכר לחברת וולטה ורישומו שונה ל-EP-ZAU. יצא משירות ואוחסן ביולי 18.
 
לייבסיטי - בניית אתרים