נכתב ע"י אבינעם  מיסניקוב
 
פרטי המסוק:
 
דגם:SE-3130 אלואט II
 
יצרן:סוד אויאסיון,מפעל קורנוב, צרפת
 
מספר יצרן:1099
 
מספר גוף:19C


אלואט 14 בשדה דב (צלם לא ידוע)

 תולדות המסוק:

יוצר  באוקטובר 57 וביצע את טיסת הבכורה באותו חודש  משדה התעופה לה בורז'ה בפאריז, כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי F-WIEI שהוקצה לו לצורך טיסות הניסוי והרישוי.

ב-16 באוקטובר 57 נמסר בבריסל לידי חברת התעופה הבלגית סבנה שהזמינה אותו, וקיבל את סימן הרישום האזרחי הבלגי OO-CWH. ב-11 בנובמבר הוכנס למטוס תובלה מסוג C-119 פאקט והוטס ללאופולדוויל, בירת קונגו הבלגית.

מה-16 בנובמבר הופעל ע"י הממסד הקולוניאלי הבלגי בקונגו  עבור המושל הבלגי בצבעי חברת סבנה. למסוק הוצאה תעודות כושר טיסה מס'  1163 ו-C283.


אלואט OO-CWH ליד מוסך סבנה בש"ת בריסל (Photo:Sabena ) ברישום OO-SHV (תמונה:Pierro Gillard )

ב-18 במאי 59 בוטלה הבעלות  של המסוק ע"ש ממסד הקולוניאלי  והוא קורקע והועבר לבריסל לאחר חודש. סימן הרישום האזרחי שלו בוטל  ב-3 ביולי 59, ובאותו יום נרשם ע"ש חברת סבנה תחת סימן רישום חדש –OO-SHV, והוכנס לביקורת תחזוקה במוסכי החברה בבריסל.
 
ב-16  ביולי הושב לשירות סבנה לאחר שהוצאה לו תעודת כושר טיסה מס' 1253.יצא משימוש ב-1 במאי 67 , אוחסן במוסך סבנה בשדה התעופה של בריסל והוצע למכירה. הוצא מאחסנה ב-19 ביוני 67 ונמכר למשרד הביטחון הישראלי. סימן הרישום הבלגי בוטל בתאריך 12 בינואר 68 ותוקף תעודת כושר הטיסה פג ב-11 באפריל 68.

הוטען בבטנו של מטוס נורד של חיל האויר שהמריא מבריסל  ב-18 בינואר 68 בשעה 09:06 זמן מקומי. המטוס נחת  בתל נוף, המסוק נפרק, הורכב והוטס לטייסת 125 בשדה דב. קיבל בחיל  האויר את מס' הזנב  14 ששונה בנובמבר 73 ל-014. שימש בטייסת למשימות מגוונות כגון הטסת אר"מים, סיור  וטיווח ארטילרי. יצא משימוש עם סגירת מערך האלואטים בחיל האויר  ב-17 במאי 75.
 
לייבסיטי - בניית אתרים