נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 

פרטי המסוק:
 
דגם:SA-318C אלואט II
 
יצרן:סוד אויאסיון, צרפת
 
מספר יצרן:749C2147/


(מקור:אוסף פרטי דרך אתר טייסת 125)

תולדות המסוק:
 
אלואט 019 נקלט בחיל האויר ביוני 1970 ובו מורכב מנוע טורבומקה אסטזו מספר סידורי 223. שימש בחיל האויר למשימות סיור, חילוץ והובלת מפקדים בשירות טייסת 125 בבסיס שדה דב. עם סגירת מערך מסוקי האלואט בחיל האויר במאי 75, הועבר לאחסנה בתעשיה האוירית והוצא למכירה.

נמכר לחברת Helithon  מקורקרנו שבצרפת ונרשם על שמה במנהל התעופה האזרחית הצרפתי במאי 81 תחת סימן רישום F-BIPI שנשמר עבור החברה מיולי 80.

החברה זכתה בחוזה בחוף השנהב והמסוק הועבר לעיר הבירה אבידג'ן , והופעל משם בין  1981 ל-1985. בסוף שנה זו הוחזר לצרפת  ונמכר לחברת Locavions Aero Services מפאו-אוזין באמצע שנת 86,  הופעל ע"י חברת התעופה Sarl Falcon Helicopters מפרפינאן אולם בסיסו היה בפאו-אוזין.

תעודת כושר הטיסה של המסוק בוטלה  ב-17 במאי 89 ע"י רשות התעופה הצרפתית, כפי הנראה  בעקבות תאונה, (למרות שזו סיבה לא רגילה לביטול תעודת כושר טיסה ע"י רשות התעופה הצרפתית). לא ברור אם המסוק קורקע בעקבות כך אבל זה אפשרי, מפני שפג תוקפה  של התעודה ב-12 בספטמבר 95 ובעקבות כך בוטל סימן הרישום האזרחי באותו יום, אבל הוסר ממרשם המטוסים האזרחיים בצרפת  רק ב-24 בנובמבר 16 בעקבות פעולת ניקוי שנערכה במרשם.

חברת Falcon Helicopters הפסיקה לפעול בשנת 1993 וסביר להניח כי המסוק הוחזר לחברת Locavions Aero Services למשך זמן מה אבל לא טס יותר מעולם.

תודתנו לג'ורג' קונץ על העזרה בפרטים
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים