נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המטוס:
 
דגם: SB LIM-2
 
יצרן: WSK (Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego)      מפעל מיילק, פולין
 
מספר יצרן1B 003-07
 
תולדות המטוס:
 
המטוס שימש כמטוס הדרכה מתקדם בחיל האויר הפולני עם מס' זנב 307. כשיצא משירות, נרכש ע"י בעלים בארה"ב.

נרכש עבר מוזיאון חיל האויר. פורק והובא ארצה באניה  בשנת 1988 כשהוא ארוז בארגזי עץ. יחד איתו הגיע גם טייס מוסמך. המטוס הורכב ע"י צוות בראשות הטייס ואנשי  המילואים של המוזיאון.


במוזיאון לפני הטיסה: הקצין הטכני ישעיהו דהאן (מימין) בחברת שני אנשי מילואים
(באדיבות ישעיהו דהאן)

המטוס ביצע 2 טיסות בלבד בימי שישי: בטיסה הראשונה הסמיך הטייס את תא"ל (דימ') יעקב טרנר, מפקד מוזיאון חיל האויר, ובטיסה השניה  הסמיך את  רס"ן עופר ספרא, שהיה אז סמ"ט א' בטייסת 107 בחצרים. הטיסה בוצעה בגבה נמוך בסביבות הבסיס והופסקה עקב נזילת דלק.

היות והמוזיאון הוא יחידה בחיל האויר, ומטוסיו הטסים כפופים להוראות האחזקה של חיל האויר, התבקש מטה חיל האויר לבחון את ניירת המעקב והאחזקה שהגיעה עם המטוס ולאשר את כשירותו.

קציני חיל האויר בחנו את הניירת והחליטו שלא לאשר למטוס לטוס במסגרת המוזיאון ולכן הוא קורקע לתמיד והוצב בתצוגה. לימים נצבע בצבעים וסמלים המיצגים מיג 15 מצרי בתקופת מבצע קדש.


 
(ויקימדיה)
לייבסיטי - בניית אתרים