נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

לאחר אישור הצנזורה

פרטי המטוס:

דגם:TA-4J סקייהוק

יצרן:דגלס,מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה"ב

מספר יצרן:14467

מספר צי:159547


 בטייסת 102 (באדיבות אופיר הראל)

תולדות המטוס:

נקלט בח"א בתאריך 14 במאי 75.שימש להסבה בטייסת הדרקון המעופף, בטייסת נשר הזהב ובטייסת הכנף המעופפת, ולאחר סגירתה של זו בבסיס נבטים בדצמבר 2002 לקראת קליטת מטוסי הנץ, הועבר לטייסת הנמר המעופף בבסיס חצרים ושימש לאימון מתקדם.


(ציור:עמוס דור)

עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו את הרכבת מערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע"י חברת "ראדא".והפכו אותו לדגם "עייט משופר"

עייט 725 של טייסת 115 יוצא לגיחה (באדיבות רענן וייס) עייט 725 בטייסת 140 (פייסבוק, חביב גדעוני)
בטייסת 116 (באדיבות רענן וייס) במגמת מתקדם קרב של ביה"ס לטיסה (באדיבות רענן וייס)

עם קליטת מטוסי הלביא בביה"ס לטיסה  והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר,יצא המטוס מהשירות עם תום עידן העייט בחיל האויר,השתתף במטס הפרידה ביום 13 בדצמבר 2015. לאחר מכן הועבר לבסיס עובדה לאחסנה. הוצע למכירה לפירוק לחלקי חילוף במכרז סיב"ט 40004988  מיום 31 במרץ 2020
לייבסיטי - בניית אתרים