ענק 31 בתעשיה האוירית כשלחרטומו מורכב ראדום "אף ליצן" (מקור: אנציקלופדיה יפעת)
תולדות המטוס:
נקלט בחיל האויר האמריקאי כדגם KC-97G ושימש כמיכלית תידלוק באויר. לאחר מכן הוסב לתובלה , דגם C-97K לתובלת כוחות. הטייסת האחרונה שהפעילה אותו היתה טייסת התובלה ה-142 של המשמר הלאומי של מדינת דלאוויר, שהיתה שייכת אז ללהק התובלה ה-166 , ובסיסה היה שדה התעופה של מחוז ניו קאסל בווילמינגטון שבמדינת דלאוויר. כשיצא משירות, הועבר ב- 7 באפריל 1971 לבסיס דייויס מונת'ן באריזונה לאחסנה. הוכרז כעודפים ב-19 במאי 1971.
נרכש ע"י התעשיה האוירית, הושמש לטיסה והועבר ארצה. לאחר ששופץ במכון הבדק בלוד, שימש לניסויי תדלוק באויר, לאחר שהורכבה בו מערכת תדלוק 3 נקודות, ואף נשא ראדום מכ"מ נוסף בחרטומו (שכונה "אף ליצן") והותקנה בו מערכת מיזוג.
ענק 031 בניסויים בתעשיה האוירית. (מקור:"ביעף" דרך "קנה מידה")
נכנס לשירות בטייסת 120 כשהוא נושא מס' זנב 031 את אות הקריאה 4X-FPT ואת הכינוי "תבור".שימש לתידלוק ולתובלה. יצא משירות ב-2 בנובמבר 1977 והוטס לבסיס אופיר בשארם א-שייך שבסיני, ועם נסיגת כוחות צה"ל מסיני ופינוי הבסיס ב- 16 בפברואר 1982, נשאר שם.