נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם: CV-990A קורונאדו

יצרן: חטיבת קונבייר של ג'נרל דינמיקס, ארה"ב

דגם יצרן: 990-30A-6

מספר יצרן: 30-10-17


HB-ICH  בשירות סוויסאייר

תולדות המטוס:

המטוס הוזמן ע"י חברת התעופה הסקנדינבית SAS ואף הוקצה לו בשוודיה סימן הרישום האזרחי SE-DAZ ,אולם המכירה לא יצאה אל הפועל ובמקום זאת סופק לחברת התעופה השוויצרית סוויסאייר  ב-10 באפריל 1962 כשהוא נושא עדיין את סימן הרישום השוודי, וחברת SAS  שכרה אותו מסוויסאייר באותו יום, והוא נכנס לשירות בקוי החברה וזכה בה לכינוי "Ring Viking", וכשהוחלף סימן הרישום לסימן הדני OY-KVA כונה "
Skjold Viking".

SE-DAZ בשירות SAS

ב-17 במאי 1962 החכירה אותו SAS  בחכירת משנה לחברת התעופה התאילנדית תאי איירוויז. למטוס הוקצה בתאילנד סימן הרישום   HS-TGE והוא כונה "Srisuriyothal". הוחזר ל-SAS  ב-4 בינואר 1964, והוחזר לסוויסאייר  ב-1 בפברואר 1966 ואז קיבל את סימן הרישום האזרחי HB-ICH וכונה בחברה "St.Gotthard ".

בשירות תאי איירווייז

ב-28 במרץ 1968 הוחכר לחברת התעופה השוויצרית בלאייר, שהיתה חברת טיסות השכר של סוויסאייר, כונה שם "Nidwalden" והופעל להטסת נופשים ליעדים ברחבי אירופה, בריטניה ולאיים הקריביים, כשסידור המושבים בו היה בתצורת "סופר אקונומי", דהיינו ל- 137 נוסעים. החברה החכירה אותו בחכירת משנה לחברת אל על למשך כמה שבועות בשנת 1968 לטיסות משדה התעופה בלוד לפאריס.

בשירות בלאייר בשדה התעופה של פאלמה דה מיורקה

המטוס הוחזר לסוויסאייר ב-30 ביולי 1971. לאחר מכן הוחכר לחברת התעופה אייר ציילון מ-12 באוגוסט  ועד 22 בספטמבר 1974, וב-31 במאי 1975 נמכר לחברת התעופה הספרדית ספנטקס. קיבל בספרד את סימן הרישום EC-CNH  וכשיצא משירות אוחסן בספטמבר 1983 בשדה התעופה של פאלמה דה מיורקה, עד שפורק לגרוטאות.

בשירות ספנטקס (Photo:Fergal Goodman) בשדה התעופה של פאלמה לאחר יציאתו משירות (Photo:Reinhard Zinabold)
לייבסיטי - בניית אתרים