מטוס זה הוזמן בחברת בואינג בנובמבר 68 ע"י חברת התעופה הדרום אפריקאית טרק איירוויז כדגם 707-350C.ההזמנה בוטלה והמטוס יוצר עבור חברת התעופה הדרום אפריקאית SAA כדי להחליף את מטוס הבואינג 707 של החברה ZS-EUW שהתרסק בנמיביה בתאריך 28.4.68.
היות ולמטוס כבר נשמר אות קריאה ZS-FKT,הוא נשא אותו בעת שנגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 26.2.69,ו גם בעת טיסת הבכורה שנערכה בתאריך 2.4.69.אות הקריאה שונה ל-ZS-SAG והמטוס סופק לחברת SAA כדגם 707-344C בתאריך 17.4.69 כשהוא נושא את השם "Durban".
ZS-SAG בש"ת של ריו דה זינירו,נובמבר 78 (Photo:Vito Cedrini)
המטוס הופעל ע"י החברה בטיסות באפריקה ולאירופה,והושכר לחברת התעופה אייר זימבבואה בין התאריכים 4.4.80 ל-31.3.81.בתקופת הפעלתו בחברת אייר זימבבואה המטוס נשא את אות הקריאה VP-WGA.לאחר שהוחזר ל-SAA קיבל את אות הקריאה הקודם שלו.
בשירות אייר זימבבואה
המטוס יצא משירות והושם באחסנה בשדה התעופה של יוהאנסבורג במאי 82. ב-15 באוקטובר 82 נרכש ע"י התעשיה האוירית ,הוטס ארצה כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-BYQ ,וב-10 בנובמבר הוחכר לחיל האויר כמטוס להטסת נוסעים, והופעל על ידו בטייסת הבינלאומית תחת מספר זנב 242 ואות קריאה 4X-JYQ.ביוני 84 נרשמו בספריו 29,554 שעות טיסה.
ב-20 במאי 85 הטיס מנתב"ג לז'נבה מחבלים ששוחררו במסגרת עיסקת ג'יבריל.לפי מקורות זרים הוסב בתעשיה האוירית למטוס ביון אלקטרוני, ובספטמבר 97 נרשמו בספריו 34,412 שעות טיסה.
צולם בבסיס ח"א האמריקאי מילדנהול בבריטניה,מרץ 86 (Photo:Mike Freer)
בש"ת של מנצ'סטר בבריטניה,ינואר 97 (Photo:Lee Collins)
בסוף שנות ה-90 נשלח המטוס לשיפוץ בחברת בואינג. השיפוץ ארך כ-3 שנים וכשהמטוס חזר ארצה הוחלט להוציאו משירות, והוא קורקע בנתב"ג ושימש כמקור לחלקי חילוף. הוצא למכירה ע"י סיב"ט אך לא נמצאו קונים.