נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 

פרטי המטוס:
 
דגם707-328

יצרן: בואינג, מפעל רנטון, וושינגטון, ארה"ב
 
מספר יצרן: 17619
 
מספר בקו היצור: 126
 
מספר בלוק יצור: 2107
 
קוד תחזוקה: AF0009


ראם 119 בנחיתה בפרנקפורט בשנת 1987 (Photo:Dietrich Eggert)

תולדות המטוס:
 
הוזמן בבואינג ע"י חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס. נגלל במפעל רנטון בתאריך  28 במרץ 1960 כשהוא נושא את צבעי אייר פראנס ונושא את סימן הרישום האזרחי האמריקאי N5093K שהוקצה לו לצורך טיסות הניסוי והרישוי.
 
ביצע את טיסת הבכורה ב- 20 באפריל 1960  ונמסר לאייר פראנס ב- 12 במאי כשהוא נושא את סימן הרישום הצרפתי F-BHSG וגם את הכינוי האישי שניתן לו "Chateau De Pau ", ונכנס לשירות בקוי החברה.


F-BHSG  בשירות אייר פראנס (Photo:Jon Proctor)

ב-29 בספטמבר 1970 נמכר לחברת התעופה המרוקאית  רויאל אייר מרוק, ושם קיבל את סימן הרישום CN-RMD.

בשירות רויאל אייר מרוק (מקור:ויקימדיה)

יצא משירות ונרכשב-10 באוקטובר 1978 ע"י החברה האמריקאית לסחר במטוסים שארלוט איירקראפט.

בשמת 1980 נרכש ע"י התעשיה האוירית עבור משרד הביטחון. הוחכר לחיל האויר באפריל 1980  ונכנס לשירות בטייסת 120 בשדה התעופה בן גוריון כשהוא נושא את מספר הזנב 119 ואת אות הקריאה 4X-JYN. שימש לטיסות מטען ונוסעים. ביוני 1990 הוכנס לאחסנה בנתב"ג  כשבספריו רשומות 50,561 שעות טיסה.

בדצמבר 1991 הועברה הבעלות על המטוס לתעשיה האוירית, והוא נרשם על שמה במנהל התעופה האזרחית תחת סימן הרישום 4X-BYN. ב-30 בנובמבר 1993 פורק חלקית לאחר שצבר 50,989 שעות טיסה ו-17,944 מחזורי התעייפות. בנובמבר 1995 נראה באיזור בנתב"ג המשמש לאימון כבאי השדה, ולבסוף נשרף בתרגיל כיבוי בשנת 1999.

לייבסיטי - בניית אתרים