שחף 931 בהופעה במטס סיום קורס טייס 173, דצמבר 2016 (צילום:חזי שמואלי)
תולדות המטוס:
המטוס הושלם בתחילה כדגם 1123 ג'ט קומנדר וקיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-CKJ ב-10 במאי 76 לצורך טיסות הניסוי והרישוי. באותה שנה נמכר לחברת Atlantic Aviation Inc שהיתה הסוכן של התעשיה האוירית בארה"ב של מטוסים אלה. הוא קיבל את סימן הרישום האמריקאי N1123R והוטס לארה"ב.
נרכש חזרה ע"י התעשיה האוירית, הוטס ארצה, הוסב לדגם 1123N, הושבח לרמת דגם 1124 ווסטווינד והפך לדגם סי סקאן.
בשנת 1977 נמכר לחיל הים והופעל ע"י גף סיורי ים של הטייסת הבינלאומית מבסיס ח"א בנתב"ג תחת הכינוי "שחף". שימש לסיורי ים במבצעים רבים לאיתור כלי שיט שחדרו את המרחב הימי של המדינה ,כגון המבצע לעצירת הגוררת "נדיג'ה",מבצע "אבק דרכים", מבצע "תיבת נח",מבצע עצירת ספינת הנשק "אבו חסן", מבצע "ארבעת המינים", מבצע "חוק ברזל", וכן גילוי ספינות מחבלים, סיוע לספינות שנקלעו למצוקה, דיווחו על זיהומים בים ועוד. כשפינה ח"א את בסיסו בנתב"ג ב-25 באוגוסט 2008 עברו המטוסים לבסיס נבטים בנגב
שחף 931 בעת טיפול ע"י טכנאי התעשיה האוירית בבסיס נבטים (צילום:חיל האויר)
לפי כתבה באתר האינטרנט של חיל האויר שפורסמה ב-9 בינואר 2017, יצא המטוס משירות.