הפלת ארבעה מיגים מצריים 10.7.1970

רביעית מטוסי סופר מיסטר של טייסת 105 נשלחה ב-10 ביולי 1970 לתקוף מטרות כ-30 ק”מ בעומק שטח מצרים,במסגרת מבצע משולב זה המריאו מחצור גם שני זוגות מטוסי שחק של טייסת 101 במטרה ליירט מטוסי מיג של ח”א המצרי שיוזנקו ליירוט מטוסי הסמב”ד.

את הזוג הראשון הוביל מפקד הטייסת רס”ן יפתח ספקטור בשחק 52 ובן זוגו היה סגן משה הרץ בשחק 15. מוביל הזוג השני היה סמ”ט א’ של הטייסת סרן מנחם שרון ואיתו סרן ישראל בהרב בשחק 59.

כשהגיעו מטוסי השחק לאיזור המטרה בביצות המנזלה שבמצרים, נסקו לגובה הפיטרול וראו את הסמב”דים פונים מזרחה ובעקבותיהם ארבעה מטוסי המיג המיירטים. כל זוג שחקים פנה לעבר זוג מיגים ורדף אחריו. ספקטור ביצע חלוקת עבודה, נסק לעבר גחון המיג האחורי בעוד הרץ נסק לעמדת תצפית כשהוא משגיח על זנבו של ספקטור. בעודו עושה זאת, הבחין בפסי התעבות של רביעיה נוספת של מיגים שהתקרבה לאיזור במהירות.

ספקטור הגיע לטווח ירי, סחט את ההדק וירה צרור פגזי 30 מ”מ מתותחי ה”דפה” שלו שפגעו במיג. המיג החל לבעור וספקטור חלף לידו ומבטו הצטלב עם מבט הטייס המצרי שמייד אחר כך הפעיל את כיסא המפלט ונטש את המטוס.

ספקטור נסק לעמדת התצפית והרץ צלל לעבר המיג השני, בעוד בהרב ושרון מנהלים קרב אויר הדוק עם זוג המיגים השני. לפתע הורה הבקר להפסיק את הקרב ולנתק מגע. ספקטור הורה להמשיך, בהרב ירה בתותחיו בגובה נמוך במיג מהזוג השני והמיג נדלק והתרסק, לאחר מכן ירה הרץ בתותחיו במיג “שלו” והפילו והצטרף אל ספקטור כדי ליירט את רביעית המיג השנייה שחלפה בין מטוסינו לכיוון מזרח והחלה בפנייה הדוקה כדי ליירטם, ולבסוף שיגר בהרב טיל ברקן במיג האחרון והמיג נכנס באדמה.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x