הפלת עיט 211

פרטי המטוס:

דגם: A-4E סקייהוק

יצרן:דגלס,ארה”ב

המטוס נקלט בטייסת “הכנף המעופפת” בתל נוף בחודש מרץ 1971.

פרטי האירוע:

ביום השני של מלחמת יום הכיפורים ביקש מח”ט 7 יאנוש בן גל  סיוע אוירי ממפקד האוגדה רפאל איתן. בשעה 08:05  המריא מתל נוף זוג מטוסי עייט של טייסת 116 לסיור ראיה בגובה נמוך, על מנת לתקוף שריון סורי ממערב לקוניטרה. את הזוג הוביל אמנון שמיר בעייט 211. בעקבות תקלה במטוסו של שמיר לקח את ההובלה בן זוגו, שמואל א’.

המטוסים טסו בגובה נמוך ובמהירות נמוכה של 450 קשר,שחשפו אותם לטילי נ”מ.עוד בטרם הוטל החימוש נפגע מטוסו של אמנון שמיר  והוא אותו נטש ליד כפר נפח. שמיר נפגע קל וחזר לטוס למחרת, המטוס אבד.

סיפר שמיר בספר הטייסת:

הסתובבנו מעל הכנרת ונשלחנו למטרה בצומת אחמדייה. טסנו לאורך הכביש האורכי בגובה נמוך. ישבתי בצד ימין של המוביל וכשרציתי לעבור לצד שמאל הרגשתי פגיעה, פניתי לכיוון מערב ומשכתי. המטוס לא הגיב. הרגשתי שהסטיק תקוע והנוריות דלקו גם כן. משכתי היגוי מכני אך האף לא עלה.המנוע היה בכוח מלא אך הרגשתי היתה שהוא לא מושך טוב. משכתי בידית העליונה ברגע שהמטוס החל להנמיך.

לאחר היציאה הרגשתי שרגל אחת למעלה. בדיוק כשהצלחתי לשחרר את הרגל ראיתי את האדמה קרוב.

לא יכולתי לזוז. אז התישבתי וחיכיתי. פתאום ראיתי ג’יפ. לא ידעתי של מי. חיכיתי שיתקרב וראיתי בלונדיני. שאלתי אותו אם הוא יודע עברית והוא ידע. הביאו אותי ממחנה למחנה עד שהגעתי למחניים ומשם בהליקופטר לרמב”ם.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x