הרוורד 1128

נכתב ע”י אבינעם מיסניקוב

פרטי המטוס:

דגם:NA-76 הרוורד II

יצרן: נורת’ אמריקן, ארה”ב

מספר יצרן:76-3794

תולדות המטוס:

נכנס לשירות פיקוד ההדרכה הרביעי של חיל האויר המלכותי הקנדי ב-3 בנובמבר 1941 ושם הוקצה לו מס’ זנב AJ824. אוחסן כרזרבה, ולאחר מכן נופק לבית הספר לטיסה מס’ 39 של חיל האויר המלכותי הבריטי (No.39 SFTS) שבבסיס ח”א המלכותי הקנדי  סוויפט קארנט שבמחוז ססקצ’ואן, ב-17 בדצמבר 1941.

ב-9 במרץ 1942 בשעה 12:36 עבר תאונה בבסיס וספג נזק קטגוריה 5. הועבר לתיקון. ביה”ס לטיסה מס’ 39 נסגר  ב-24 במרץ 1944 והמטוס נשאר במצבת פיקוד ההדרכה הרביעי, שהחליף את שמו לפיקוד האויר השני ב-1 בדצמבר 1944.

בינתיים הסתיימה מלחמת העולם השניה, וב-15 במרץ 1946 הועבר המטוס ליחידת האחזקה מס’ 10 של יחידת אחסנת הציוד מס’ 407 שבבסיס סוויפט קארנט, כשבספריו נרשמו 2,757:10 שעות טיסה.

יצא משירות ב-1 באוקטובר 1948 והועבר למנהלת מכירת נכסי המלחמה.

נרכש ע”י חברת פוקר בהולנד עם מאות מטוסים  אחרים, בתיווך  חברת צ’ארלס באב קומפני שפעלה כמתווך בין ח”א הקנדי לבינה.

נרכש עבור חיל האויר והגיע מפורק בארגז מס’ 17 יחד עם 5 מטוסים אחרים באניה “קאסוס” שהגיעה לנמל תל אביב במאי 1950.

הועבר להרכבה ביחידת האחזקה  בא”א 22 בבסיס עקרון ולאחר השלמתו וטיסת ניסוי, הועבר לביה”ס לטיסה שהיה אז בבסיס סירקין ליד פתח תקוה. שימש להדרכה ויצא משירות בנובמבר 1961.

גורלו לא ידוע.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x