תאונת S-58 מס’ 15

פרטי המטוס:

דגם: S-58B

יצרן: סיקורסקי, ארה”ב

מספר יצרן: 58-279

באדיבות עמית יערי

תיאור האירוע:

ביום 6 במאי 1962 התרסק בכינרת מטוס פוגה 60 ובו נספו המדריך סגן יקיר נווה ופרח הטיס עודד קוטון.

לאזור ההתרסקות הוזעקו נמ”כים של חיל הים לחיפושים, ומבסיס תל נוף הוזנק מסוק S-58 שאותו הטיסו יצחק שני וראובן מרגלית והמכונאי המוטס נדיר סגל, ועימם הרופא דר’ חרוזי וחובש. המסוק הגיע לאזור החיפושים והחל לחוג במטרה לאתר את שברי הפוגה. לפתע החל לחץ שמן המנוע לרדת וכוח המנוע החל ליפול והמסוק החל לאבד גובה . הצוות הפנה מיד את המסוק לכיוון חוף האגם כדי לבצע נחיתת אונס, אך המנוע השתתק במרחק של כ-300 מטר מהחוף.

המסוק נחת על המים והחל לשקוע. הצוות חילץ את עצמו והגיע בשלום לחוף, ומהבסיס הוזנק מסוק נוסף כדי לחלצם. למקום שבו שקע המסוק הגיעו צוללנים וצוות חילוץ של יחידת האחזקה האוירית, פרקו את להבי הרוטור והמסוק הועלה על רפסודה, הובל לחוף ושם , לאחר 36 שעות שבהן שהה במים הועלה על נגרר והובל למוסך יחידת האחזקה האוירית, עבר שיפוץ כללי שבו הושקעו 17,000 שעות עבודה, וחזר לטייסת בתאריך 29 בינואר 1963.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
צביקה סגל
צביקה סגל
2 years ago

בהמשך, קיבל סרן/רב סרן נדיר סגל, המכונאי המוטס את אות המופת/ציון לזכות על חילוץ הצוות.

יעל סגל
יעל סגל
1 year ago

נדיר סגל ז”ל, המכונאי המוטס, נפטר לפני שבועיים. על פי הזכרונות שכתב בשנה האחרונה, הוא זה שחילץ את הרופא ואת החובש. הוא מנע מהם לקפוץ החוצה מהמסוק כל עוד הרוטור פעל והיה עלול להרוג אותם. ברגע שנעצר הרוטור הוא דחף אותם החוצה. הוא עצמו נשאר יושב על כסא המכונאי המוטס בעוד המסוק הולך ושוקע במים. נדיר לא ידע לשחות, אבל החליט שלא מתאים לו למות כך. בעוד המסוק שקוע במים כדי שני שלישים, הוא קפץ החוצה ובעזרת חגורת ההצלה דשדש במים עד שהגיע סירת הצלה ואספה אותו. הוא קיבל רישום לזכות של מפקד חיל האוויר. עיטור המופת זה על משהו אחר.

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
2
0
Would love your thoughts, please comment.x