נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 
פרטי המסוק:
 
דגם:205A-1
 
יצרן:בל, מפעל פורט וורת', טקסס,ארה"ב
 
מספר יצרן:30014
 
שנת יצור:1968
 
תולדות המסוק:
 
סופק ע"י חברת בל באוגוסט 68 והתקבל בחיל האויר  ב-6 באוקטובר 68. סומן במספר הזנב 046  ושימש בטייסת 124 לתובלת סער, חילוץ פצועים, הובלת מפקדים, מרדפים ועוד משימות שונות.

כשיצא משירות הוכנס לאחסנה ולאחר מכן נמכר ע"י סיב"ט  במצב תחזוקה ירוד לחברת Southern Helicopters Inc, מהעיר אוזרק שבמדינת אלבמה בארה"ב.. הוטס לארה"ב ב-בטיסת אל על  LY841 במטוס ג'מבו למטען סימן רישום 4X-AXG (שהתרסק באמסטרדם  באוקטובר 92)  שהמריאה בנתב"ג ב-10 בינואר 80 ובה היה מסוק  נוסף, מס' 043 שנרכש ע"י אותה חברה.

ב-18 במרץ 80 המסוק נרשם ברשות התעופה הפדרלית האמריקאית  (FAA ) תחת סימן הרישום  N5598M ע"ש הבעלים. המסוק שופץ ואוזרח ונמכר ב-9 בנובמבר 81  לחברת התעופה San Joaquin Helicopters מדלאנו  שבקליפורניה. המסוק נרשם ב-FAA  על שמה בתאריך  6 במאי 82, והיא הפעילה אותו עד 27 באפריל 89 ואז מכרה אותו לחברת Custom Helicopters Ltd מוויניפג שבקנדה, וזו רשמה אותו על שמה במנהל התעופה האזרחית של משרד התחבורה הקנדי ב-3 במאי 89 תחת סימן הרישום  C-FCHD ומפעילה אותו עד היום.


צולם בשנת 1997 (Photo:Brendon Flood,2011)


תודתנו לג'ורג' קונץ ולד'ר נעם הרטוך  על העזרה בחומרים, מידע ובתמונות
לייבסיטי - בניית אתרים