תאונת דאון 4X-GKK

פרטי הדאון

דגם
:K-8B

יצרן:אלכסנדר שלייכר, גרמניה

מספר יצרן:546

פרטי האירוע:

מוטי בן ערב מקיבוץ איילת השחר המריא ממנחת מגידו ביום 12 בספטמבר 1980 לטיסת סולו על הדאון.

מספר זמי רהט:

“תמיד ידענו כי בנקודת הפנייה לצלע בסיס לקראת נחיתה,צריך להקפיד הקפדה יתרה בעניין גובה האף והמהירות. אני מניח כי מאיזו שהיא סיבה,הרים את האף,דחף רגל לצורך הפניה,ולא שם לב למהירות, דבר שהכניס אותו לסחרור,וסחרור בגובה 400- 500 רגל לא נותן צ’אנס גם לטוב שבטייסים.

לצערי,הייתי באותו יום במחניים שהיה מנחת בתקופה ההיא,נחתתי אולי דקה לפניו במסלול 15  ובעודי מוריד את החופה שמעתי צעקות ומה שנצרב בזכרוני זה 2 כנפיים שפוגעות בקרקע ומתרוממות לשמים.  כמובן שרצתי למקום שהיה אולי 200 מטר ממני,וראיתי את ה-KA-8 תקוע באדמה בזוית,והטייס חגור עדיין,אבל ללא רוח חיים. חברי חתכו את הרצועות והוציאו את הטייס שזו היתה לו אחת מטיסות הסולו הראשונות שלו.”

שר התחבורה חיים לדאו מינה ועדת חקירה ב-14 בספטמבר 1980.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x