נכתב ע"י אבינעם מיסניקוב
 

פרטי המטוס:
 
דגם: DC-10-30

יצרן: מקדוננל דגלס, ארה"ב

מספר יצרן: 46924
 
מספר גוף: 218
 
טיסה ראשונה: 29 באוקטובר 1975
 
תולדות המטוס:
 
הוזמן ע"י חברת התעופה ההולנדית מרטינאייר וסופק לה ב-26 בנובמבר 1975. למטוס הוקצה במנהל התעופה המלכותי ההולנדי סימן רישום PH-MBN והוא כונה בחברה "Anthony Ruys".



באוקטובר 1977 הוחכר לחברת התעופה האינדונזית מנדלה איירליינס למשך חודשיים,לאחר מכן הוחכר לחברת התעופה סינגפור איירליינס מאוקטובר 1978 ועד לפברואר 1979, לחברת התעופה גארודה אינדונזיה באוקטובר 1979 ועד נובמבר 1979, ומספטמבר עד אוקטובר 1981. הוחכר לאל על מ- 17 ועד ל-30 בספטמבר 1982.

בשירות סינגפור איירליינס (Photo:Marcel Walther)

ב-20 בדצמבר 1985 נמכר לחברת החכרת המטוסים GPA Group  והוחכר חזרה למרטינאייר באותו יום. מרטינאייר החכירה אותו בחכירת משנה לחברת התעופה האמריקאית וורלד איירווייז מ-29 באפריל 1992 ועד 25 ביוני 1992. המטוס הוסב ליסיב למטען דגם DC-10-30CF.

בשירות וורלד איירוויז (Photo:Ralf Drews)

המטוס התרסק בנחיתה במזג אויר גרוע (גזירת רוחות, סערת ברקים, גשם כבד ועננות נמוכה) בשדה התעופה של פארו בפורטוגל  בטיסת מרטינאייר 495 ב-21 בספטמבר  1992 , ומתוך 327 הנוסעים ו-13 אנשי הצוות נספו 57 ו-106 נפצעו.

המטוס באתר התאונה (Photo:Pedro Aragao)
לייבסיטי - בניית אתרים