ספר אורחים
 
הוסף חתימה
 

שלמה שרשלום
(18/02/2019 06:54:00)

זכיתי לשרת בצוות זעט זהוי עמית טורף בשנים 75 76 תחת פיקודו של הטייס האגדי רן פקר בבחא 8 .שו שו באותם ימים לא דברו יותר מידי מה שמם ואיפה הם זכיתי להיות בשבת פרשת חוקת שכתוב בו וישב ממנו שבי..ויחרם את הכנעני ואכן שמענו את הרכבים של אנשי הסיירות נוסעים אבל סוד היה סוד ההרקולסים יצאו מתל נוף לשארם השיח בשבת בצהרים מתישהו. ורק ביום ראשון בבוקר לקול שירת הרדיו ישראל ישראל בטח בהשם של קרליבך דהרנו מהמעבדה להאנגר הענק ששם היתה קבלת הפנים לחלק הצבאי עם הרמטכל ומפקד חיל האויר בני פלד ועוד כל האלופים והאחמים. אכן עם ישראל צמרמורת עוברת כאני נזכר ומספר כל זה בימים אלו נהנה לחזור ולקרוא את אורי שגיא בספרו אורות בערפל מספר מה אירע שם על המסלולים באנטבה

משה מכנס   (דואר אלקטרוני)
(02/04/2018 19:28:00)

זה היה ב-1963 בקירוב. מטאור שהוטס לגרירת מטרת ירי בידי דני לבנשטיין, טייס סמב"ד, מנועיו כבו כי הדלק נגמר. המטוס נפל כמו אבן מעבר לגדר הבסיס, ליד דת"ק 3. דהרתי לשם על אופנועי, הצטרפתי לרופא ולחובש שוקי ועזרתי להם לסחוב את תרמילי הרפואה. עמוס לפידות ניסה לטפס בוויליס על הגדר כדי להגיע למטוס המרוסק, אך לא הצליח. בתוך דקות הגיעו עזר ויצמן ואחריו מסוק S-58. הטייס נפצע קשה מאוד, התקרקף והכרתו אבדה. בתא האחורי של המטאור ישב כצ'ופר החמש צחייק, ששתי רגליו נשברו בהתרסקות אך מחמת ההלם ברח משם על שתיהן. הרופא קבע שהטייס מת אך שוקי הזיזו בכוח, פתח את פי הטייס' שלשונו נפלה וחנקה אותו, תחב לפיו שתי אצבעות כדי לאפשר נשימה וכך טס עימו עד שולחן הניתוחים ב"קפלן". ללא ספק, בכך הציל את חיי הטייס. כל זה היה לנגד עיניו של עזר ויצמן הנדהם. זה היה ביום חמישי, ולמחרת הוזמן שוקי ללשכת מח"א ושם קיבל צל"ש על הצלת חיי הטייס. לפי הידוע לי, בשל הפציעה לא חזר דני לבנשטיין לטיסת קרב אלא עבר להטסת דקוטות - וגם זה מפליא לנוכח פציעתו האנושה. אני מציע כי, לאחר אימות הסיפור, יצורף שמו של שוקי לרשימת מקבלי הצל"שים.

משה מכנס   (דואר אלקטרוני)
(02/04/2018 18:57:00)

ראיתי באתר זה וב"פרש" תצלומים של סמב"ד 10,שהוטס בידי סא"ל שלמה בית-און ז"ל והונחת נחיתת חירום בחצרים. שלמה, לשעבר מפקד טייסת 105, אדם מצוין ומפקד מעולה ואהוד, נפל במלחמת ששת הימים. סמב"ד 10 הוטס, דומני שבשנת 1964, בידי יהודה קורן, לימים אל"מ, כשהכוונת אינה מאופסת כראוי. קורן "ישב" על מיג אך החטיא בשל הכוונת הפגומה. עזר ויצמן, שכדרכו היה תמיד במקום שבו יש התרחשויות, נופף בזעם בבקבוק שמפניה שהכין להפלת מיג. באותה טיסה עבר המטוס את מגבלת ה-G, כדי כך שהחיפויים בשורשי הכנפיים התעקמו. זה לא הפריע לסמב"ד 10 להמשיך בקריירה שלו בטייסת, כפי שלא הפריע לקורן להמשיך ולטפס במעלה הדרגות. לצערי אינני זוכר מה היה גורלו של החמש האומלל, שלא איפס כראוי את הכוונת...

ערן
(27/12/2017 19:29:00)

פעם בכמה זמן
נכנס להזכר..
אהבתי

צבי קרייסלר   (דואר אלקטרוני)
(09/08/2016 11:25:00)

אני עוקב זמן רב אחר האתר ומתפעל מן ההתמדה, המקצועיות ורוחב היריעה. עלו והצליחו. ולאבינועם, אותו היכרתי בעת כתיבת אתר הווטור שלי - יתר איחולים.

גדעון דרור
(09/04/2016 10:17:00)

עזרא דותן-ה"בבן" לא בא מזלצבורג אלא גדל בגדאנסק בין פולין לגרמניה, שמו היה עזרא זנדמן- ובשיבוש החבר'ה "זלצמן" וכך נוצר הכינוי "זלצי"היה מדריך שלי בקורס טייס והיינו ביחד בתקיפה בעיראק ביום השלישי למלחמת ששת הימים.

דורס הלילה   (דואר אלקטרוני)
(18/10/2015 16:05:00)

גם נץ 791 ונץ 702 של טייסת עוף החול זרוקים שם ...

דורס הלילה   (דואר אלקטרוני)
(18/10/2015 15:55:00)

שלום, עיט 293 ..ביום העצמאות האחרון ראיתי אותו על המסלול בטכני יחד עם עיט 880, וקורנס 143.
בחלקו הצפון מזרחי.
בפעם הבאה שאטוס מעל הטכני...אבדוק שוב.

נתן קליימן
(11/10/2015 14:10:00)

עייט 827 נכלל בעסקת מכירה לאינגונזיה בכל מטוסי העסקה לא היו מע תע"ל קריסטל הגיבנות היו ריקות

גבריאל דוביצקי   (דואר אלקטרוני)
(11/04/2015 20:30:00)

אני מחפש את אראלה (רלי) פייגה אמו של רז. נא להתקשר 036052676 או 0546263662

יש 7 עמודים
 1  2 3 4    לעמוד הבא   
לייבסיטי - בניית אתרים